افزایش سیستم ایمنی بدن با مصرف لبنیات

به گزارش جهان صنعت نیوز:  «احمد مقدسی» روز شنبه درباره مصرف لبنیات، بهداشت و سلامت درباره مقابله با ویروس کرونا افزود: شیر یک ماده مغذی و غنی است که تمامی ویروس دستگاه گوارش را از بدن خارج می کند، بنابراین مصرف این محصول موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می شود.

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران با بیان اینکه دامپروران نکات بهداشتی را به ویژه در خوراک دام رعایت می کنند اظهارداشت: امروز سرانه تولید گاوهای شیری کشور رتبه دوم را در دنیا دارد و به دلیل تولید شیرخام کیفی جز کشورهای عمده صادرکننده لبنیات در دنیا به شمار می رود.

مقدسی تصریح کرد: غذای دام قبل از تخلیه مورد آزمایش قرار می گیرد و در صورت رعایت نکات بهداشتی و تاییدیه بار تخلیه می شود.

استاندارد افلاتوکسین شیر تولیدی ایران یک پنجم جهانی است

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران به ادعاهای غیر علمی درباره وجود افلاتوکسین در شیرخام گفت: برای تولید شیر خام  کیفی باید غذای سالم مصرف شود بنابراین  همه موارد را تولیدکنندگان رعایت می کنند تا شیر باکیفیت تولید شود.

وی میزان افلاتوکسین شیر کدکس جهانی حدود ۵۰۰ پی پی تی عنوان کرد و افزود: میزان استاندارد ملی ایران حدود  ۱۰۰ پی پی تی در هر لیتر شیرخام است اما اکنون  میزان افلاتوکسین در شیرهای صنعتی حدود ۱۱ پی پی تی است یعنی استاندارد ایران در این زمینه یک پنجم استاندارد جهانی سختگیرانه تر است.

مقدسی با تاکید براینکه لبنیات ایران به  ۲۹ کشور جهان از جمله امریکا صادر می شود گفت: حتی به امریکا لبنیات ایران صادر می شود بنابراین وضعیت صادرات نشان می دهد که لبنیات تولیدی ایران سالم است.

وی اظهارداشت: در ابتدای انقلاب اسلامی کشورما جز بزرگترین واردکنندگان محصولات لبنی بود، اما امروز جز بزرگترین صادرکنندگان فراورده های لبنی در منطقه است همین نشان میدهد که صنعت لبنیات ایران طی دهه های گذشته پیشرفت قابل توجهی دارد. 

۳۰ درصد شیرخام در واحدهای سنتی عرضه می شود

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران درباره مصرف لبنیات سنتی گفت: ایران سالانه ۱۱ میلیون تن شیرخام تولید می کند که از این میزان ۷۰ درصد به واحدهای تولیدکننده صنعتی و ۳۰ درصد در واحدهای سنتی ( خودمصرفی در روستاها و شهرهای کوچک و بزرگ) مصرف می شود.

مقدسی با بیان اینکه اکنون در شهرهای بزرگ شاهد افزایش مصرف لبنیات سنتی هستیم افزود: شیرخام در واحدهای صنعتی در دمای ۷۵ درجه سانتیگراد و به یکباره به دمای چهار درجه می رسد تا با ایجاد شوک شیر پاستوریزه شود و بیماری های مشترک بین انسان و دام مانند سل و تب مالت از بین برود.

وی با تاکید براینکه شیرسنتی در منزل جوشانده شود اضافه کرد: در واحدهای سنتی نیز  شیر برای تبدیل به سایر فراوده ها همچون  پنیر ، کره، ماست و دوغ در دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد به جوش می رسد بنابراین جای هیچ نگرانی نیست.

اختلاط آب با شیر منطقی نیست

رییس انجمن صنفی گاوداران ایران درباره اختلاط آب در شیرخام گفت: احتمال اختلاط آب در شیرخام منطقی نیست زیرا قتی شیر وارد کارخانه می شود مورد آزمایش قرار می گیرد بنابراین اگر شیر در اثر سهل انگاری تولیدکننده در خط شستشوی خطوط دارای آب باشد و آنزیم های اسیدیته ، توتال کانت ( میزان باکتزی موجود در یک سی سی شیر) ، سرکان ( میزان سلول های سماتیت در شیر) و افلاتوکسین استاندارد لازم را نداشته باشد شیر به واحد تولیدی مرجوع می شود.

مقدسی درباره واحدهای سنتی افزود: اگر مشتریان شیر غیرکیفی از واحدهای سنتی نیز خریداری کنند به طور حتم این واحدها مشتریان خود را از دست می دهند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 94573
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا