تهران قرنطینه نمی شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  تصمیمی در قرنطینه تهران نداریم .بعد از انتشار خبر قرنطینه تهران ،این شهر یکی از پر تراکم ترین روزهای خود را تجربه کرد.شهروندان تهرانی از ترس تعطیلی مراکز خرید اقلام اساسی برای خرید به خیابانها آمدند ،این اتفاق در حالی رخ داد که چارچوب ورود نیروهای مسلح در کاهش تردد در شهر هنوز اعلام نشده و ستاد عالی مبارزه با کرونا تصمیمی در خصوص قرنطینه تهران نگرفته بود و فقط انتشار یک شایعه پرترددترین روز تهران را رقم زد. زالی رییس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا ازجنگ فرسایشی با ویروس کرونا گفته و اعلام کرده قرنطینه چهار مرحله دارد که دو مرحله آن در دست اجراست و مرحله سه آن با تعطیلی ادارت و ارگانها کلید می‌خورد در این راستا اگر موفقیتی حاصل شد فاز چهار قرنطینه که تعطیلی شهرهاست اجرا می‌شود.

وی معتقد است قرنطینه تهران با تصویب ستاد عالی مبارزه با کرونا به صورت محدودکمکی به کنترل ویروس نمی‌کند و وضع قوانین جدید برای کاهش حضور مردم در فعالیت‌های عمومی و تعطیلی زودتر از موعد تعطیلی کارکنان دولت می‌تواند موثر باشد.

کاهش تردد در شهر

سرلشکر باقری هم از تصمیم قرارگاه مبارزه با کرونای نیروهای مسلح برای کاهش تردد در کشور از ۲۴ ساعت آینده سخن گفته بود که از امروز آغاز خواهد شد.وی همچنین از یک بسیج همگانی در تمام مردم کشورخبر داد که طی آن تست اولیه احتمال ابتلاء به کرونا انجام و مبتلایان احتمالی شناسایی و قرنطینه شوند. رئیس جمهور هم اعلام کرده تصمیمی برای قرنطینه تهران نداریم.

رئیس جمهور و مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا طی اظهارات رسمی و صدور بیانیه شایعه تعطیلی نانواییها و فروشگاه‌ها یا پمپ بنزین‌ها را تکذیب کردند و این شایعات را تنها بهانه هایی دانستند که باعث افزایش حضور مردم برای خرید در اماکن عمومی می‌شود.افزایش حضور مردم د رخیابانها خطر ابتلا به ویروس کرونا را بیشتر می‌کند

دلایل واهی

اغلب مدیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عدم همکاری بین بخشی و نداشتن وحدت رویه در کنترل بیماری کرونا گلایه دارند ، در این راستا نایب رئیس شورای شهر تهران از امکان پذیر نبودن قرنطینه تهران به جهان صنعت نیوز می‌گوید: تا ادارات و سازمان ها مشغول کار هستند نمی‌توان انتظار کنترل پیشگیری ویروس کرونا را داشت. باید اماکن غیر ضروری و عمومی که می‌تواند منشاء انتشار ویروس باشد تعطیل شود و مقررات منع رفت و آمد در ساعاتی از شبانه روز اجرا شود.

وی با تاکید بر اهمیت سلامتی مردم افزود: مسئولان وضعیت بد اقتصادی را دلیلی برای عدم قرنطینه اعلام می‌کنند که دلیل موجهی نیست وقتی جان انسان‌ها با حضور درجامعه به خطر می‌افتد دیگر نمی‌شود گفت وضعیت اقتصادی بر جان انسان‌ها ارجحیت دارد.

نژاد بهرام تاکید کرد:در مواقع بحرانی باید از مردم و طبقات ضعیف که کسب درآمد روزانه چرخ زندگیشان را می چرخاند حمایت به عمل آید تا بتوان به هدف نهایی قرنطینه و در خانه ماندن و توقف چرخه انتقال ویروس کرونا رسید.

وی با نگاه به حمایت‌های شهرداری تهران از دستفروشان و قشر آسیب پذیر افزود: این حمایت‌ها موقتی است و باید برای تداوم آن منابعی در نظر گرفته شود تا در خانه ماندن این افراد بتواند ادامه یابد و به قطع زنجیره کرونا بیانجامد.نایب رئیس شورای شهر تهران گفت:قرنطینه به معنای تعطیلی مراکز تجمع مردم و عبور و مرودهای غیر ضروری در شهر است که مردم خود باید آن را کنترل و مدیریت کنند.در این مدت واحدهایی که اقلام اساسی مردم را عرضه می کنند مشغول ارائه خدمات خواهند بود.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 94832
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا