کاهش دسترسی مردم به نیازهای بهداشتی در نتیجه تحریم های آمریکا

به گزارش خبرنگار جهان صنعت نیوز مصطفی کواکبیان طی نامه ای به خانم ایلهان عمر عضو کنگره امریکا که اخیرا خواستار تعلیق تحریم های امریکا علیه ایران شده بود تاکید کرد تحریم های امریکا دسترسی مردم ایران را به نیاز های بهداشتی و دارویی مختل کرده است.

وی در بخشی از این نامه عنوان کرده: همانگونه که مطلعید در حال حاضر ویروس کرونا بعنوان یک بیماری همه گیر، بر سلامت مردم بسیاری کشورها از جمله ایران تاخته و علاوه بر قربانی نمودن مردم بی گناه، هزینه های سنگینی را بر اقتصادملی کشورها وارد کرده است.

کواکبیان با اشاره به تهدید جهانی کرونا گفته: ویروس کرونا یک تهدید جدی برای سلامت انسان ها است و کل جامعه بشری را بدون محدودیت تحت تاثیر قرار می دهد ضروری است که تمامی کشور ها متفقاً در برابر این بیماری مصیبت بار، بدون در نظر گرفتن اختلافات سیاسی و تفاوت های جغرافیایی ایستادگی نموده و با همدیگر در کاهش آثار مخرب انسانی، اقتصادی و اجتماعی آن همکاری کنند.

وی با اشاره به مصائب مردم ایران در روزگار تحریم‌های اقتصادی اذعان داشته :با این وجود در حالیکه طی هفته های گذشته مردم ایران با آسیب های این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و نیازمند حمایت‌های بین‌المللی و همکاری در مبارزه‌ی سخت و بی امان علیه گسترش این ویروس هستند، متأسفانه دولت آمریکا به تنگ‌تر کردن حلقه‌ی محاصره‌ی اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران مبادرت ورزیده و تهدیدهای تحریمی علیه خریداران نفت کشور که تنها

منبع مالی مبارزه با ویروس کروناست را ادامه می‌دهد و از این وضعیت به عنوان ابزاری علیه ملت ایران استفاده می‌کند.

کواکبیان با انتقاد از تاکید دولت آمریکا در تداوم تحریم‌ها می‌گوید: این وضعیت در شرایط فعلی، نه تنها منجر به بدتر شدن شرایط مردم شده، بلکه اختلال گسترده‌ای در دسترس به نیازهای بهداشتی و دارویی ایجاد کرده است.

وی در ادامه تصریح می کند: بی تردید وضعیت جهان امروز به شکلی است که به جرات می‌توان گفت همه مردم این کره‌ی خاکی سوار بر یک قایق هستند و اگر این قایق آسیب ببیند تمامی‌ سرنشینان آن آسیب خواهند دید به همین دلیل دولت آمریکا باید از اینکه سلامت عمومی را فدای اهداف متکبرانه‌ی سیاسی خود می کند و همچنین از رفتارهای بی رحمانه‌ی خود که سلامت و جان مردم ایران را مورد هدف قرار داده است، دست بردارد؛ این رفتارها برخلاف اخلاق و هنجار های پذیرفته شده بین المللی نیز هستند.

کواکبیان با محکوم کردن رفتارهای خصمانه آمریکا علیه مردم ایران معتقد است: آمریکا بر خلاف ادعایش در حال فریب افکار عمومی است و تحریم های اقتصادی آن، با هدف محروم سازی مردم ایران از دریافت کمک های بین المللی و حتی خرید اقلام و تجهیزات پزشکی طراحی شده و در حال اجرا است. از این رو دولت ایالات متحده آمریکا باید موانعی که بر سر راه توسعه ی سلامت جهانی است را از میان بردارد و با دست کشیدن از اقدامات لجوجانه ی خود، به مبارزه با این ویروس کمک نماید.

وی با تقدیر از اعتراض های روزهای اخیر ایلهان به سیاست های دولت آمریکا در تحریم مردم ایران،می افزاید: از این رو امیدوارم این تلاش‌های انسان دوستانه با همراهی سایر نمایندگان مدافع واقعی حقوق بشر منجر به برچیده شدن تحریم‌های ظالمانه و رساندن دارو و اقلام بهداشتی به مردم ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شود.

رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در پایان به عنوان یک معلم علوم سیاسی از ایلهان و تمامی اساتید دانشگاه های کشورهای مختلف خواست دولتمردان را به رعایت وظایف انسانی بدون ملاحظه‌ی مقاصد دعوت کنند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 94858
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا