حضور دلالان خودمانی در بازار تایر

به گزارش جهان صنعت نیوز  در این رابطه بررسی ها نشان می دهد همچون روال تمامی صنایع تقصیرها به گردن سودجویان و دلالانی افتاده که از این وضعیت با بهانه های مختلفی همچون انبارگردانی و غیره نسبت به عرضه قطره چکانی و کمبود کاذب اقدام می کنند . البته در شرایط کنونی و اوج گیری بیماری کرونا نظارت بر بازار در اولویت مسئولان نهادها و سازمان های مربوطه نیست اما کمی تعمق در بازار نشان می دهد این غول خودساخته دلالان چندان هم از ما دور نبوده و ظاهر عجیب غریبی ندارند بلکه با کمی جستجو می توان تعداد زیادی از آنها را در قالب دلالان خرد و عمده در بازار مشاهده کرد که با دغدغه کاهش ارزش سرمایه خود سعی دارند از هر فرصتی برای حفظ آن استفاده کنند فارغ از اینکه این نانی است که در خون هموطنان زده شده و مصرف می شود

داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه لاستیک ،روغن و فیلتر فروشان پایتخت در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت :تولید لاستیک به میزان کافی صورت می گیرد و کمبودی در این زمینه نداریم و این تفاوت قیمت ناشی از ورود دلالان به بازار لاستیک فروشان است.

وی با اشاره به قیمت مصوب دولتی تولید کننده گفت: لاستیک ها با ارائه کارت ملی و مدارک شناسایی مالک خودرو تحویل می شود و امکان احتکار و سودجویی را برای افراد از میان می‌برند.

رئیس اتحادیه لاستیک فروشان با اشاره به کاهش سفرها افزود: در شرایط کنونی که شهرها در ممنوعیت تردد به سر می‌برند کاهش تقاضا برای خرید لاستیک طبیعی است وقتی سفرها کاهش یابد،اقلام مصرفی خودرویی هم با کاهش تقاضا روبه رو می شوند.

وی گفت: در روزهای پایانی سال انبارها مشغول انبارگردانی هستند و خدماتی ارائه نمی دهند، اما این دلیلی بر کمبود عرضه نیست.

سعادتی نژاد اظهار کرد: بازار لاستیک فروشان هم به تاسی از رکود اقتصادی کشور دچار رکود شده و امید دارد بعد از گذر از بحران‌هایی که جامعه با آن روبه‌روست به وضعیت سابق برگردد.

وی تاکید کرد: تمام لاستیک‌های داخلی باید با کپی سند، شماره شاسی و کارت ملی فروخته ‌شوند تا کارخانه مطمئن شود لاستیک بلافاصله زیر ماشین می‌رود و احتکار نمی‌شود هرچند این دو نرخی شدن بازار مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است.

سعادتی نژاد از امکان صادرات لاستیک به کشورهای همسایه خبر داد و افزود: تولیدات داخلی به قدری است که علاوه بر نیاز داخلی می تواند بازارهای صادراتی کشورهای همسایه را پوشش دهد.

وی در انتقاد به دلالان بازار لاستیک گفت: افرادی که از عدم ثبات قیمت ارز در بازار لاستیک سودجویی می کنند با نظارت ستاد تنظیم بازار با آنها برخورد می‌شود.

گفتنی است هم اکنون تفاوت قیمت ها بازار لاستیک فروشان افزایش یافته به گونه ایکه شکاف نرخ ها در لاستیک پژویی با بازار آزاد ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار و در لاستیک پراید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بوده ودر مورد لاستیک پهن۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان اختلاف قیمت وجود دارد .

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 94859
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا