xtrim

رمز پویا، یکی از عوامل مراجعه مردم به بانکها

به گزارش جهان صنعت نیوز: شیوع ویروس کرونا و کم شدن رفت‌وآمدها برای پیشگیری از آن در ماه پایانی سال که عمدتا روزهای پررونقی برای کسب وکارهای خرد است، باعث شده که بسیاری فعالان تجاری ، اصناف و کارگران فصلی دچار زیان شوند. در این زمینه به نظر می‌رسد بخشی از کسب و کارهای مجازی نیز از این زیان در امان نماندند.

در این رابطه رضا الفت نسب از افزایش فروش کالاهای تند مصرف (کالاهای سوپرمارکتی) از سوی کسب و کارهای مجازی در اسفند ماه خبر داد و گفت: البته با توجه به این که آخر سال است، مشخص نیست که این افزایش فروش به دلیل شب عید بوده یا شیوع ویروس کرونا.

وی همچنین با اشاره به توسعه آموزش آنلاین در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: همچنین در این مدت شاهد ریزش مشتری فعالیت‌های مجازی در بخش سفر و دلیوری غذا بودیم، اما در کسب و کارهای دیگر تغییر خاصی رخ نداده است.

opal

به گفته عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی، در اسفند ماه پلت‌فرم‌های این کسب و کارها در بخش رستوران‌ ۷۰ تا ۹۰ درصد کاهش فروش داشتند.

وی با بیان اینکه ارزش سفرهای کنسل شده در این مدت نیز به چند ۱۰ میلیارد تومان می‌رسد، تصریح کرد: بنابراین به نظر می‌رسد لازم است بعد از پایان این بحران، دولت اقداماتی برای کمک به کسب و کارهای متضرر انجام دهد. برای مثال تعطیلات دیگری در نظر گرفته شود و همچنین یارانه هایی برای ارائه خدماتی مانند هتل که قرار بود در تعطیلات نوروز ارائه شوند، در نظر گرفته شود.

به‌ گفته الفت نسب، حجم تراکنش‌ها در اسفند ماه نسبت به بهمن حدود ۳۷ درصد افزایش داشته است. البته این افزایش فقط مربوط به درگاه‌های آنلاین نیست، بلکه شامل پرداخت از دستگاه پوز و سایر پرداخت‌های غیرنقدی نیز می‌شود که ممکن است به دلیل استفاده کمتر از اسکناس اتفاق افتاده باشد.

رمز پویا، یکی از عوامل مراجعه مردم به بانک در روزهای کرونایی

عضو هیئت مدیره اتحادیه کسب و کارهای مجازی با بیان اینکه طبق نظرسنجی‌ها فعال‌سازی رمز پویا بر کسب و کارهای مجازی تاثیر منفی داشته است، از اعلام جزئیات نتایج این نظرسنجی به بانک مرکزی در هفته جاری خبر داد و گفت: در همین روزها که شهروندان باید به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در خانه بمانند، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد مراجعه به بانک‌ها به دلیل رمز پویا انجام می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مقابله با فیشینگ، تصریح کرد: بهتر بود که بانک مرکزی ابتدا به فرهنگ‌سازی اقدام می‌کرد و به این سرعت استفاده از رمز پویا اجباری نمی‌شد.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمه
شناسه : 94912
لینک کوتاه :