منع رفت و آمد نداریم

به گزارش جهان صنعت نیوز از روزی که ستاد کل نیروهای مسلح به دستور مقام معظم رهبری با تشکیل قرارگاه دفاع بیولوژیک و ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف نیروهای نظامی به مقابله با ویروس کرونا در ایران مامور شد بلافاصله قرارگاهی به نام «قرارگاه بهداشتی امام رضا» زیر نظر نیروهای مسلح ایران تشکیل شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفته تا ۱۰ روز آینده همه مردم ایران از طریق فضای مجازی، تلفنی و یا حضوری رصد می‌شوند اما از چند و چون آن خبری در دست نیست و همین ابهام بستر ساز شایعات زیادی در خصوص قرنطینه و اجرای حکومت نظامی در تهران شد.

 در این راستا این قرارگاه نظامی اعلام کرد در ۲۴ ساعت آینده «روال خلوت کردن فروشگاه‌ها، خیابان‌ها و جاده‌ها» در سراسر ایران اجرایی خواهد کرد و افرادی در حالی که  هنوز چارچوب‌های این دستورالعمل به مردم ابلاغ نشده بود.

سردار حسن عراقی زاده در خصوص چارچوب اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح در مورد منع رفت و آمد و تعطیلی شهرها به جهان صنعت نیوز گفت:ستاد کل نیروهای مسلح هیچ تصمیمی در منع رفت و آمدها و تعطیلی شهرها ندارد.ستادکل نیروهای مسلح خارج از سیاست کلان کشور اقدامی نخواهد داشت.

وی در ادامه افزود:برای قطع زنجیره کرونا مرودات مردم با یکدیگر باید کاهش داشته باشد و این امر همت مردم را می طلبد.مردم در این راستا می‌توانند با کاهش روابط و عبور و مرور خود در سطح شهر به از بین رفتن بیماری کرونا کمک کنند.

عراقی‌زاده با اشاره به اکتشافاتی مانند ماسک و مواد ضد عفونی کننده که توسط سوداگران مخفی شده بود توسط نیروهای بسیج و سپاه پاسداران گفت: ملزومات بهداشتی و پزشکی که توسط نیروهای سپاه ،بسیج و نیروی انتظامی کشف شده در اختیار وزرات بهداشت،درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت بیمار یابی و رفع آلودگی و رصد شهروندان در برابر بیماری کرونا افزود: نیروهای بسیجی با همکاری وزارت بهداشت در پایگاههای بهداشتی ایجاد شده توسط ستاد کل نیروهای مسلح با بیماریابی به کند شدن روند انتشار بیماری کمک خواهند کرد علاوه بر این که اقدامات بسیج در خصوص گند زدایی و ضد عفونی کردن اماکن عمومی با حمایت و نظارت وزارت بهداشت صورت خواهد گرفت.

مسئول قرارگاه بهداشتی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: از روز اول اسفند ماه قرارگاه پیشگیری ویروس کرونا با عضویت ارتش جمهوری اسلامی،سپاه ،ناجا و وزارت دفاع در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شد. و در این راستا مشابه این قرارگاه در تمام نهادها مشغول به کار شدند و مسئولیت این نهاد به عهده ادرات بهداشت و درمان سازمانها بود.

نماینده نیروهای مسلح در ستاد ملی مقابله با کرونا افزود:نبروهای مسلح در چهار محور اعلام آمادگی کرد، در محور نخست که وضعیت حاد در شهرهای قم و گیلان ایجاد شده بود تمام ظرفیت درمانی نیروهای مسلح در این دو شهر در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت.

وی با اشاره به وضعیت کنونی و گسترگی شیوع بیماری گفت: درحال حاضر ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستانی نیروهای مسلح در ۵۸ بیمارستان پذیرای ۲ هزار بیمار کرونایی است.

سردار عراقی زاده افزود: ستاد کل نیروهای مسلح در دو شهر قم و گیلان نسبت به احداث بیمارستاهای صحرایی با ظرفیت ۱۰۰ تخت خوابی اقدام کرده که پیش بینی می‌شود تا ۲۰ بیمارستان صحرایی دیگر در شهرهایی که اعلام نیاز کنند آمادگی  احداث داشته باشد.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح با ایجاد نقاهتگاههایی با ظرفیت ۱۰ هزار تخت پذیرای بیماران بهبود یافته‌ای  است که ترجیح می‌دهند بعد از بیمارستان به مدت ۱۴ روز هم در نقاهتگاه به سر ببرند که تا کنون ۵ هزار تخت آن اشغال شده است

وی تصریح کرد:محور نهایی مقابله با کرونا  ارایه خدمات پیشگیری و جنگ نوین عملیاتی است.در این مرحله تمام اماکن عمومی با سم پاشی و موادگند زدایی ضد عفونی می‌شوند.

سردار عراقی زاده تاکید کرد:تمام بیمارستانهای نیروهای مسلح در کل کشور آماده پذیرش بیماران کرونایی شدند.بهترین راه برای مقابله با این بیماری توقف زنجیره بیماری است که نیاز به کاهش روابط اجتماعی و حضور در مجامع عمومی است.همکاری مردم در این زمینه بسیار موثر است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 94934
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا