آلمان برای بازگرداندن شهروندانش پل هوایی ایجاد می‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دولت این کشور اعلام کرد برای بازگرداندن هزاران شهروند جا مانده در شماری از کشورهای درگیر با بحران کرونا، تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده است.«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز (سه شنبه) از برقراری «پل هوایی» برای بازگرداندن این افراد خبر داد و گفت که بیشتر آلمانی های جا مانده در مراکش، جمهوری دومینیک، فیلیپین، مصر و مالدیو به سر می برند.

براین اساس هزینه بازگرداندن این افراد به کشور طی روزهای آینده حدود ۵۰ میلیون یورو برآورد شده است.

در حالی که هزاران آلمانی در مراکش به سر می برند، دولت رباط تقریبا همه  حمل و نقل های بین المللی پروازها و کشتی ها را از تا ۳۱ مارس (دوازدهم فروردین) تعطیل کرده است. طبق اعلام وزارت خارجه آلمان، در حال حاضر تنها هواپیمایی «ایر فرانس» از برخی فرودگاه های این کشور به خارج پرواز می کند.

ماس همچنین در مورد سفر آلمانی ها به کشورهای مختلف جهان در شرایط کنونی هشدار داد. این در حالی است که هشدارهای سفر تاکنون تنها در موارد بسیار خطرناک نظر جنگ و درگیری های داخلی اعلام می شده است.

پیش از این دولت آلمان شهروندان این کشور را به دلیل ترس از ابتلا به کرونا، از سفر به چین بازداشته بود با این حال همه گیری این ویروس خطرناک در بیشتر مناطق جهان موجب اعلام هشدار سراسری برای آلمانی ها شده است.

وزیر خارجه آلمان با تاکید بر لزوم جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در این کشور از شهروندان خواست در خانه هایشان بمانند.

در چند روز گذشته بسیاری از کشورها به دلیل گسترش سریع ویروس کرونا مرزهایشان را بسته و پروازها را متوقف کرده اند. از آنجا که آلمان اکنون یکی از کشورهای خطرناک است، مسافران آلمانی بیش از دیگران تحت تأثیر محدودیت ها قرار دارند.

در اروپا بیش از ۲هزار نفر تاکنون قربانی کرونا شده‌اند. تا به این لحظه،  ایتالیا، اسپانیا،  آلمان و فرانسه به ترتیب با ۲۷هزار و ۹۸۰، ۹هزار و ۹۴۲، ۷هزار و ۶۱۰و ۶هزار و ۶۳۳ نفر مبتلا به کرونا بیشترین میزان ابتلا به این ویروس در حوزه اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند.

در این کشورها تاکنون به ترتیب ۲ هزار و ۱۵۸، ۳۴۲، ۱۷ و ۱۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 95315
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا