امکان خرید کوچکترین خودروی پرنده جهان تا سال ۲۰۲۳

جهان صنعت نیوز|  ساختن خودروی پرنده آنقدرها سخت نیست به طوری که اولین مدل از این خودروها در سال ۱۹۴۷ رونمایی شد. اما چالش واقعی در این خصوص ساختن خودروی پرنده‌ای است که با جامعه‌ای که ما در آن زندگی می‌کنیم، سازگار باشد.

در واقع اتومبیل پرنده‌ای که بخواهد به تولید انبوه برسد، باید بتواند از جای پارک خود به صورت عمودی بلند شود و یا به صورت عمودی در محل پارکش فرود بیاید، آن هم به آرامی، با امنیت و با هزینۀ کم. این موضوع مسئلۀ پیچیدۀ مهندسی است.

در همین راستا یک استارتاپ ژاپنی موسوم به “اسکای‌درایو” (SkyDrive)، آزمایش پرواز نخستین نمونه خودروی پرنده خود را با کمک یک خلبان انسان آغاز کرده است.
اسکای‌درایو امیدوار است بتواند در تابستان سال جاری، یک نمایش عمومی از وسیله نقلیه جدید خود برگزار کند. این در حالی است که آزمایش پرواز این خودروی پرنده، در محوطه سرپوشیده مرکز پرواز اسکای‌درایو در خارج از شهر ناگویا صورت می‌گیرد.
پیش از این نیز پروازهای آزمایشی دیگری با این وسیله نقلیه انجام شده بود اما همه آنها با کمک کنترل از راه دور و بدون حضور خلبان انسان صورت گرفته بودند.

تولید انبوه در سال ۲۰۲۶

به گفته مسئولان اسکای‌درایو، شاید این خودروی پرنده تا سال ۲۰۲۳ برای فروش محدود آماده باشد و امکان تولید انبوه آن نیز تا سال ۲۰۲۶ فراهم شود.

استارتاپ اسکای‌درایو، توسط مهندسان پیشین شرکت “تویوتا” (Toyota) بنیان‌گذاری شده و آنها قصد دارند کوچکترین خودروی پرنده جهان را ارائه دهند. تویوتا در سال ۲۰۱۷، بودجه‌ای به مبلغ ۳۵۰ هزار دلار به این استارتاپ ارائه داد تا به ابداع وسایل نقلیه پرنده آنها کمک کند.

اسکای‌درایو، تاکنون جزئیات دیگری در مورد نحوه آزمایش پروازها فاش نکرده اما گفته که همه برنامه‌ها به خوبی پیش می‌روند و ادامه خواهند داشت.

اسکای‌درایو امیدوار است که استفاده از این خودروی پرنده بتواند به کاهش ترافیک خیابان‌ها به خصوص در شهرهای شلوغ کمک کند.

این استارتاپ باور دارد که خودروهای پرنده می‌توانند کارآیی قابل توجهی در ماموریت‌های جستجو و نجات داشته باشند و در شرایط ضروری به کار روند.

سرعت این خودروی پرنده در آسمان، حدود ۹۹ کیلومتر در ساعت است و می‌تواند روی زمین با سرعت حدود ۱۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند.

اختراع اولین اتومبیل پرنده

گفتنی است ماشین پرنده، نوعی وسیله نقلیه شخصی هوایی وسیله نقلیه شخصی هوایی است که امکان ترابریِ هم جاده‌ای و هم هوایی را فراهم می‌آورد. اصطلاح «ماشین پرنده» همچنین هواگرد زمین‌پیما و اتومبیل شناور را شامل می‌شود. طرح‌های بسیاری برای ماشین پرنده از سال‌های نخستین قرن بیستم ارائه شده‌است، اما تاکنون هیچ‌یک از آن‌ها به مرحله تولید نرسیده‌است.

اگرچه آینده‌نگرها اغلب دستیابی بشر به آن را پیش‌بینی می‌کنند، اما شکست در تولید آن، این اصطلاح را به رؤیاپردازی تبدیل کرده‌است. همچنین، ماشین پرنده اصطلاحی متداول در داستان‌های خیال‌پردازی (گونه هنری) و علمی–تخیلی است.

 اختراع اولین اتومبیل پرنده توسط رابرت ادیسون فالتون صورت گرفت. خانوادۀ او شرکتی تاسیس کردند که بعداً بدل به شرکت “گری‌هاوند” شد و پدر او رییس شرکت کامیون سازی “ماک” بود.

 او در سال ۱۹۴۷ از “هوانورد” رونمایی کرد. قسمت خودرویی هوانورد، یک اتاقک چهار چرخه، به شکل سر و پوزۀ سگ بود. این اتاقک امکان اتصال به بدنۀ هواپیما را داشت و باید اول آن را در فرودگاه جدا می‎‌کردید و سپس می‌توانستید با اتاقک در خیابان رانندگی کنید. آزمایش این ماشین موفقیت آمیز بود و یک نمونه از آن در حال حاضر در موزۀ اسمیتسونیان است.

 

 

 

 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 95559
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا