۱۰ هزار لباس ایزوله آنتی باکتریال برای کادر مقابله با کرونا تولید شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   معاونت امور صنایع این وزارتخانه درباره استفاده از ظرفیت صنایع تولیدی، تامین محصولات مقابله با کرونا، تامین مواد اولیه و هماهنگی با تشکل­ها، به همه واحدهای تولیدکننده برای تامین این اقلام در سه شیفت کاری ابلاغ کرد.

برنامه‌ریزی برای جلوگیری موقت از صادرات مواد اولیه، واسطه‌ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا، برگزاری جلسات متعدد با تولید کنندگان و تشکل­های صنفی برای تامین اقلام و تولید دستگاهها و ماشین آلات مورد نیاز از دیگر اقدامات بوده است.

همچنین بسیاری از کارخانه‌ها خط تولید خود را به تولید لوازم مورد نیاز برای مبارزه با کرونا تغییر دادند و از ظرفیت واحدهای تولیدی استانها در تهیه و تولید انواع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده و لوازم یک بار مصرف، استفاده شد.

تولید ۱۰ هزار دست لباس ایزوله چند بار مصرف آنتی باکتریال برای کادر مقابله با کرونا

ایدرو نیز منابع مالی برای واردات الکل مورد نیاز اقلام بهداشتی از طریق شرکتهای تابعه تامین سرمایه در گردش را تامین کرد و تولید ۱۰ هزار دست لباس یکپارچه ایزوله ضد نفوذ چند بار مصرف آنتی باکتریال مناسب (نانویی) برای کادر مقابله با کرونا با رقم حدود ۲۰ میلیارد ریال با شرکت توانمند دانش بنیان داخلی، در دستور کار قرا داد.

همچنین هماهنگی های لازم با قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه تولید کیت­ های مولکولی تشخیص کرونا فعالیت می ­کنند،  با همکاری صندوق صنایع پیشرفته صورت گرفت.

تشکیل قرارگاه رصد و پایش تولید و تامین ستاد مقابله با کرونای وزارت صنعت در ایام نوروز و حذف مجوز ایجاد واحد تولیدی ماسک و الکل و حذف تشریفات واردات اقلام بهداشتی (صرفاً با تایید وزارت بهداشت) و کاهش حقوق ورودی واردات ماسک و لباس­های پزشکی از دیگر اقدامات بود.

تامین اقلام بهداشتی مقابله با کرونا به مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان

ایمیدرو اقلام بهداشتی مقابله با کرونا به مبلغ ۱۳۶ میلیارد تومان را تامین کرد و ممنوعیت موقت صادرات مواد اولیه، واسطه ای و محصولات نهایی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا و پیگیری و هماهنگی برای ساخت ماشین آلات تولید ماسک در کشور (که اولین نمونه آن ۲۲ اسفند ۹۸ به ثمر نشست) نیز از دیگر کارهای بود که انجام شد.

مهلت سه ماهه برای از سرگیری اقساط توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک و مهلت سه ماهه برای از سرگیری اقساط حق بهره برداری اراضی واگذار شده و تمدید شرایط واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی نیز تا پایان اردیبهشت ۹۹ در نظر گرفته شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ۲۷ اسفند ماه، از بررسی آثار و پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کرونا در بخش های مختلف تولید و تجارت کشور و تهیه بسته‌های حمایتی خبر داد.

«سعید زرندی»  افزود: در جلسات مختلف با بخش های مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت، چالش ها و مشکلات بررسی شد تا برای کاهش این پیامدها برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام  و بسته پیشنهادی متناسب با شرایط موجود تدوین شود.

سخنگوی وزارت بهداشت نیز لحظاتی پیش اعلام کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۶۱۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۵۵۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۶۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

«کیانوش جهانپور» درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن در کشور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۹۶۶ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۰۶۱۰ نفر افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۷ هزارو ۶۳۵ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار در حال افزایش است.

به گفته جهانپور،  با جان باختن ۱۲۳ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۵۵۶ نفر رسید.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 95793
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا