ترامپ هشدارها در مورد شیوع کرونا را نادیده گرفته است

به گزارش جهان صنعت نیوز:  روزنامه واشنگتن پست روز  (جمعه) به نقل از مقامات آمریکایی آگاه از گزارش ها و هشدارهای آژانس های اطلاعاتی عنوان کرد که این آژانس ها ترامپ را در جریان ماهیت کرونا و گسترش شیوع این ویروس در سراسر جهان قرار داده و همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم از سوی دولت برای مهار کرونا تاکید کرده بودند.

اما رئیس جمهوری آمریکا یا این گزارش ها را رد کرده و یا این هشدارها را نادیده گرفته بود.

یک منبع آگاه نیز به سی ان ان گفت که کمیته های اطلاعاتی کنگره نیز در ماه ژانویه و فوریه در جریان تهدید ویروس کرونا قرار گرفته بودند.

این منبع همچنین عنوان کرد: در این گزارش های آژانس های اطلاعاتی امریکا پیش بینی نشده بود که ویروس کرونا ممکن است چه زمانی به آمریکا ضربه بزند و یا اینکه به مقامات برای اتخاذ تدابیر لازم در پاسخ به شیوع این ویروس هیچ توصیه ای نشده بود.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا در گزارش های ماههای ژانویه و فوریه خود روند شیوع کرونا در چین و کشورهای دیگر را مورد بررسی قرار داده و هشدار داده بودند  که مقامات چینی تلاش می کنند تاثیرات ناشی از این ویروس را کم اهمیت جلوه دهند.

واشنگتن پست همچنین عنوان کرد: مشاوران ترامپ پیشتر تلاش کردند وی را نسبت به جدی بودن تهدیدها از سوی کرونا متقاعد کنند اما نتیجه ای نداشت.

براساس جدیدترین اطلاعات تارنمای اختصاصی دانشگاه هاپکینز، تاکنون تعداد مبتلایان ویروس کرونا در ایالات متحده ۱۹ هزار و ۷۷۴ نفر اعلام شده و تعداد جان باختگان ناشی از این ویروس را هم ۲۷۵ نفر گزارش شده است.

براساس جدیدترین گزارش های رسمی، بیش از ۲۷۶ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند که ۱۱ هزار و ۴۱۷ مورد فوتی گزارش شده و از تعداد مبتلایان نزدیک به ۹۲ هزار نفر بهبود یافته اند.

 

اخبار برگزیدهسیاسی
شناسه : 95816
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا