ابوالقاسم شفیعی درگذشت

به گزارش جهان صنعت نیوز:  ابوالقاسم شفیعی عضو هیات مدیره خانه معدن ایران بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.شفیعی رئیس انجمن سنگ ایران و عضو هیات مدیره کار آفرینان بود ودر سالهای حیات خود به تولید اشتغال برای کشور اهتمام داشت.

وی دوران کودکی را در شرایط سخت اقتصادی گذراند. نقطه عطف زندگی وی زمانی بود که پدرش ورشکسته شد؛ پدرش معمار قابلی بود ولی نتوانست زیر بار اتفاقی که برایش رخ داده بود کمر راست کند به همین دلیل ابوالقاسم جوان دریافت برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی خانواده باید دست به کار شود.

بنابراین او بعد از ششم ابتدایی، وارد آموزشگاه های فنی و حرفه آن زمان شد زیرا هم کمک هزینه تحصیلی داشت و هم آموزش فنون مختلف؛ ابوالقاسم شفیعی بعد از فارع التحصیلی از رشته جوشکاری با همراهی دوستانش مقداری لوازم کار خرید و وارد بازار تولید در و پنجره شد.

این کارآفرین نمونه کشور معتقد است اگر در حوزه اقتصاد، توجه کافی داشته باشیم می توانیم سونامی شغل و درآمد به وجود بیاوریم. وی در طول مدت عمر ارزشمند خود توانسته است با راه اندازی کارخانه و تولیدی های متعدد و همچنین معدن داری، نه تنها به تولید ثروت بپردازد بلکه عده زیادی از جوانان را نیز وارد بازار کار و صاحب شغل کند.

دو مستند در مجموعه «کارآفرینان» در باره زندگی وی ساخته شده که به گفت وگو با این کارآفرین فقید و فعالیت هایش پرداخته است.مجموعه رسانه ای جهان صنعت فقدان این فعال عرضه تولید و اشتغال را به جامعه صنعت و معدن تسلیت می گوید.

اخبار برگزیده
شناسه : 95905
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا