اوج مصرف، بهانه اپراتورها برای قطعی مداوم اینترنت

به گزارش جهان صنعت نیوز: با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا و تشویق دولت به در خانه ماندن مردم با ایجاد انگیزه هایی چون اینترنت رایگان و پرسرعت ، وافزایش ۴۰ درصدی مصرف اینترنت ثابت به نظر می رسد که اپراتورهای اینترنتی نتوانستندبه تعهداتشان عمل کنندو در نقاط مختلف کشور و شهر تهران شاهد قطعی های مکرر اینترنت هستیم.این در حالی است که متولیان ایرانسل گزارش های رسیده از مشترکان اینترنت را انکار و در پاسخ به گزینه‌های موردی این شکایت بسنده می کنند. دورکاری برخی مشاغل ،آموزش از راه دور مدارس و افزایش یافتن کاربران خریدهای آنلاین و استفاده از اپلیکیشن های تماشای سریال و فیلم باعث افزایش مصرف اینترنت و ایجاد ترافیک  بالا در اینترنت خانگی وای فا و ایرانسل شده است. اما همچنان اغلب کاربران از سرعت اینترنت گلایه دارند،این در حالی است که  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی اعلام کرده بود سرعت اینترنت خانگی حداقل چهار برابر افزایش خواهد یافت . و از ارتقاء عملیات اجرایی اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم خبر داد.

براین اساس معاون وزیر ارتباطات اعلام کره میزان مصرف اینترنت ثابت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته است، با این حال برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی از قطعی اینترنت و سرعت پایین آن در ساعاتی از روز شکایات دارند.

در همین راستا نایب رئیس  شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان تنها متولی شبکه های مادر مخابراتی (شبکه ارتباطات زیرساخت)کشور و نیز کارگزار سیاست های حاکمیتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با افزایش مصرف اینترنت خانگی به جهان صنعت نیوز گفت: زیرساختهای ارتباطی کشور آمادگی ارائه خدمات به دانشگاه‌ها و مدارس برای ایجاد کلاسهای مجازی و غیرحضوری را دارد. زیرساخت شبکه ملی اطلاعات آماده ارتباط رسانی به مراکز آموزشی و سازمان هایی که بخشی از کار خود را به صورت دورکاری انجام می دهند دارد.

سجاد بنابی گفت:احتمال دارد در برخی از ساعات که ترافیک کاربران افزایش می یابد سرعت کاسته شود و این طبیعی است.با اینکه متولی اپراتور شبکه علمی کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت نیست و به صورت مستقل به مجموعه شبکه دانشگاه‌ها سرویس دهی می‌کند تا کنون مشکلی در خصوص قطعی و کاهش سرعت گزارش نشده، زیرساخت پهنای باند و فیبرنوری مورد نیاز در اختیار تمامی دانشگاه‌ها قرار دارد.

 و وی در خصوص  شبکه مدارس افزود:تمام  مدارس از طریق شبکه رشد با هم در ارتباطند و مشکلی از بابت زیرساخت‌های ارتباطی ندارند. تا کنون مدارس آموزش مجازی نداشتند و اگر مشگلی داشته باشند در حوزه کار در فضای مجازی است و ارتباطی به شبکه زیر ساخت ندارد.

بنابی با تاکید بر وجود توانایی ارائه تمامی زیرساختهای ارتباطی افزود: : شبکه ملی اطلاعات برای  سرویس دهی آماده ارائه خدمات زیرساختی به دانشگاه‌ها و مدارس است. و در صورت دریافت خدمات بیشتر از سوی مدارس و دانشگاه‌ها باید از اپراتورها درخواست  دسترسی به خدمات بیشتر  داشته باشند.

د رادامه این گزارش مدیر روابط عمومی ایرانسل هم در این خصوص به جهان صنعت نیوز گفت:به احتمال زیاد قطعی‌ها به صورت جزیی و نادر در مواقعی اوج ساعات مصرف  کاربران  رخ داده و تا کنون گزارشی مبنی بر قطعی اینترنت در تهران و سایر شهرها نداشته ایم، از کاربران اپراتور ایرانسل تقاضا داریم در صورت بروز قطعی و کاهش سرعت حتما گزارش دهند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

وی در ادامه افزود:  با افزایش حجم مصرف اینترنت ثابت اپراتورها در تلاش برای جلب رضایت مشترکین هستند و کاهش تردد مشترکان برای انجام امور روزانه ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان هدیه داده بود.با این وجود اگر در خدمات رسانی به مشکلی برخورد کنند حتما به مشترکین اطلاع رسانی می‌کنند.در حال حاضر اینترنت خانگی ایرانسل در وضعیت خوبی قرار دارد و مشترکین در صورت نارسایی حتما اطلاع دهند تا بررسی شود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 97306
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا