سالانه ۴۴ میلیارد دلار کلاهبرداری آنلاین اتفاق میافتد
جهان صنعت نیوز| جواد عباسی در دومین روز کنفرانس ارتباطات بازاریابی و برندینگ در دانشگاه تهران گفت: با گسترش تبلیغات آنلاین در دهه های اخیر شاهد گسترش جعل و کلاه برداری ها در حوزه تبلغات آنلاین هستیم به طوری که امروزه در دنیا مبلیغ این کلاهبرداری به حدود ۴۴ میلیار دلار رسیده است
وی افزود: استفاده از ربات ها برای کلیک روی تبلیغات که منجر به ارائه آمار غیر واقعی از مخاطبان مورد هدف تبلیغات می شود یکی از روش های کلاهبرداری در حوزه تبلیغات آنلاین است و این امر موجب تردید هایی برای تبلیغات در حوزه آنلاین و اینترنتی شده است.
وی با بیان اینکه این عدم اعتماد منجر به روی آوردن مردم به فناوری های نوین شده است گفت: بلاک چین یکی از این فناوری ها است که فساد در آن تقریبا صفر است و فرآیند در آن به صورت شفاف اتفاق می افتد. بلاک چین متکی بر فناوری خارق العاده در هزاره سوم میلادی است.
استاد مدیریت دانشگاه آزاد قزوین سپس به بیت کوین پرداخت و بیان کرد: بیت کوین یک ارز غیر متمرکز است که ده سال پیش متولد شده است. در ابتدای امر مانند هر فناوری جدید که مخالفت هایی را پیش روی خود می بیند بیت کوین هم با مخالف هایی روبرو شد چرا که این نوع نوآوری ها قوانین و ساختار های سنتی را به هم می زنند بنایراین مقابل آن ها مقاومت می شود.
این متخصص حوزه بازاریابی ادامه داد: یکی از بزرگترین نهادی که بر سر مردم کلاه می گذارد بانک های مرکزی در هر کشوری است. چرا که بانک مرکزی، مرکز تولید پول است و نبض اقتصاد هر کشوری را در دست دارد و دولت ها از طریق این بانک جوامع را کنترل می کنند.
وی افزود: دولت آمریکا از همین طریق و با در اختیار گرفتن سازو کار های مالی دنیا امروز توان اعمال تحریم علیه کشور ها را پیدا کرده است بنابراین همین امر منجر می شود که آمریکا و دولت ها به طور کلی راضی به گسترش بیت کوین نباشند چرا که معنی گسترش بیت کوین کاهش قدرت دلار و در نتیجه کاهش قدرت مدیریت دولت ها بر جوامع خواهد بود.
وی با ذکر این نکته که با وجود همه تلاش های دولت ها، بورس های بزرگ دنیا اعلام کرده اند در سال ۲۰۱۹ بیت کوین را در سبد خود قرار خواهند داد گفت: بیت کوین یک ارز نیست بلکه یک فناوری است که غیر قابل جعل و دزدی است.
این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد: در واقع فناوری های جدید جایگزین سازمان های دولتی می شوند که مردم اعتماد خود را به آن ها از دست داده اند و فناوری های جدید با فرایند مشخص و شفاف خود می توانند اعتماد را به مردم برگردانند و متخصصان سال های آینده را، سال های اعتماد به فناوری های نوین نامیدهاند.
اخبار برگزیدهلینک کوتاه :