تخصیص بودجه معاونت مطبوعاتی به بیکاران رسانه

به گزارش جهان صنعت نیوز: تعطیلی چاپخانه‌ها به دستور رئیس جمهور، چاپ روزنامه‌ها را دستخوش تعیطیلی اجباری و ناخواسته کرده است.صاحبان امتیاز و مدیران مسئول هفت روزنامه درنامه ای از رئیس جمهور خواستند تا این دستور را لغو کند.

بنابراین اگر این دستور لغو نشود و روزنامه‌ها و نشریات چاپی انتشار نیابند صدها خبرنگار و عکاس از کار بی‌کار می‌شوند و جامعه مطبوعات که همیشه مشکلات را منعکس می‌کند این بار خود با موجی از تعدیل نیروی متخصص بی‌کار روبه رو خواهد شد .

بر این اساس روزنامه‌نگاران و خبرنگاران در صفحات مجازی مانند توئیتر واکنش‌هایی نسبت به این اقدام داشته‌اند. آقازارده یکی از این روزنامه‌نگاران است که در متن منتشر شده در صفحه توئیتر خود نوشته اگر به هر دلیلی از جمله کمبود کاغذ روزنامه‌های چاپی و کاغذی را از صفحه رسانه حذف می‌کنید اقدام مکمل می‌تواند مشکل گشا باشد.

وی در ادامه این نوشته  به رئیس جمهور  پیشنهاد داده تا با منحل کردن معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بودجه این معاونت را هزینه کمک به معیشت روزنامه نگاران بیکار شده  کند.

علاوه بر این  جمعی از خبرنگاران هم با انتشار نامه‌ای در پی جلوگیری از تعطیلی روزنامه ها و بیکاری به وجود آمده ناشی از آن از رئیس جمهور خواستند تا دستور آغاز به کار چاپخانه‌ها را صادر کند.

گفتنی است رئیس جمهور  تاکنون اسخی به این درخواست ها  نداده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه

شناسه : 97840
لینک کوتاه :