رشد قیمت نفت و تاثیر مثبت بر رشد شاخص

به گزارش جهان صنعت نیوز:  شاخص بورس تهران امروز با افزایش ۲۰ هزار واحدی یکی از روزهای خوب خود را آغاز کرده است .کارشناسان از تاثیرمثبت بورس جهانی  بر روند معاملات بورس تهران خبر می دهند.

یکی از دلایل این رشد بازگشتن رونق به قیمت نفت است.کارشناسان معتقدند بازار نفت در حال رسیدن به نقطه ثبات است و قیمت این کالا پس از سقوط‌های سنگین در هفته‌های گذشته، هم اکنون در مسیر رشد قرار گرفته است و تا رسیدن به منطقه ثبات، به رشد خود ادامه می‌دهد. با حل شدن اختلافات میان کشورهای تولید کننده نفت مانند روسیه و عربستان و اوپک قیمت نفت به ثبات نسبی خواهد رسید.

معاملات بورس امروز شاهد افزایش تقاضا برای خرید و تشکیل صف های خرید برای اکثر نمادها بود. در همین راستا در عملیات سفارش‌گذاری، سه نماد شگویا، اخابر و ونوین به ترتیب با ۴۵۴، ۲۶۰ و ۱۳۳ میلیون، بیشترین حجم خرید را از آن خود کردند. این در حالی است که در طرف عرضه نیز وبصادر، غگل و ذوب با صف فروش همراه بودند.

 بر اساس بررسی های انجام شده بازار امروز پس از ۴ روز تعطیلی در حالی شروع  به کار کرد که رشد قابل ملاحظه بهای نفت نگرانی از وضعیت بازار جهانی را در بورس کاهش داده و پس از چند هفته نگرانی در خصوص افت های مکرر قیمت نفت در مورد قیمت جهانی  نفت شاهد تشکیل صفهای خرید در گروه پالایشگاهی بود.

با تاثیر افزایش قیمت جهانی نفت قیمت جهانی نرخ دلار در برابر ریال بازگشت داشت و باعث تقویت ارزش دلار شد که در این صورت هم  به نفع بورس و شرکتهای صادراتی و وابسته به بازار جهانی رقم  خورد.با تاثیر همه این موارد و در این شرایط  که هنوز جهان درگیر مسئله ای به نام کروناست زمینه برای رشد ۲۰هزار واحدی شاخص کل با اتکا به بازگشت بازار جهانی فراهم شد.

بنابراین و با توجه به گزارش آخرین روز فعالیت بورس در هفته گذشته که تعطیلات چند روز در پیش رو داشت امروز با تشکیل صفهای خرید ورق فعالیتهای بورس برگشت و به نفع رشد شاخص رقم خورد.چنانچه در انتهای امروز  زمینه رشد قیمتهای اکثر نمادهای بازار فراهم شد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانبانک و بیمهپیشنهاد ویژه
شناسه : 98072
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا