دلار در مرز ۱۷ هزار تومان قرار گرفت

جهان صنعت نیوز| با اینکه برخی کارشناسان نرخ ۲۰ هزارتومانی برای دلار در سال جاری را متصور بودند اما در حال حاضر قیمت دلار در بازار های غیر رسمی حدود ۱۷ هزارتومان است. بر همین اساس رئیس کل بانک مرکزی معتقد است که سیاستگذرای های اخیر دولتمردان منجر به ایجاد ثبات در بازار ارز شده است.

این در حالی است که نگاهی به بازار ارز نشان می دهد طی ۳ماه اخیر نرخ دلار دست کم با افزایش ۲۰درصدی روبروشده است.

از این رو بعید نیست که با ادامه شرایط موجود ، نرخ دلار به انچه که کارشناسان پیش بینی کرده بودند نزدیک شود و یا حتی نرخ ۲۰ هزارتومانی را نیز پشت سر بگذارد.

دلار ۱۶۵۰۰ تومانی

 در همین خصوص یکی از صرافان به « جهان صنعت نیوز» گفت : در حال حاضر نرخ فروش دلار در بازار آزاد ۱۶۵۰۰ و یورو ۱۸هزار تومان است.

محسن طاهری اظهار کرد : این در حالی است که دلار و یورو در بازارهای غیر رسمی با قیمت های بیشتری عرضه می شوند.

وی با بیان اینکه افزایش بیشتر نرخ ارز دور از انتظار نیست ، گفت : کنترل تصنعی نرخ ارز از سوی دولتمردان و همچنین تحولات ناشی از شیوع ویروس کرونا در دنیا چنین شرایطی را برای بازار ارز به وجود آورده است.

نرخ ارز صرافی ملی

پس از گذشت بیش از دو هفته از تعطیلات نوروزی ، صرافی ملی نرخ دلار و یورو را منتشر کرد. اگرچه قیمت های اعلام شده بسیار پایین تر از نرخ های اعلام شده از سوی صرافی ها است.

نرخ رسمی فروش دلار در صرافی ملی در اولین روز کاری سال ۹۹ با افزایش هزارتومانی نسبت به آخرین روز کاری سال ۹۸ کلید خورد.

امروز شنبه ۱۶ فروردین ۹۹ ، نرخ رسمی فروش دلار در صرافی ملی ۱۵۸۰۰ و نرخ خرید ۱۵۷۰۰ اعلام شده است. این در حالی است که نرخ فروش دلار در آخرین روز کاری سال گذشته ، ۱۴۹۰۰ و قیمت خرید ۱۴۸۰۰ اعلام شده بود.

در بازار آزاد نیز قیمت ها به تبع نرخ اعلام شده در سال جدید با اختلاف ۱۰۰۰ تومانی، در کانال ۱۶ هزار تومانی تثبیت شد. قیمت فروش دلار در بازار آزاد ۱۶۵۰۰ و قیمت خرید ۱۶۴۰۰ است..

همچنین در روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌ ملی ۱۷۲۰۰ تومان اعلام شده است؛ در حالی که قیمت خرید یورو در این صرافی‌ ۱۷۱۰۰ تومان است.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 98088
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا