افت فروش ارز صادراتی و خرید ارز برای واردات

جهان صنعت نیوز| معاملات خریدوفروش ارز صادراتی با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور با افت چشمگیری مواجه شده است. در واقع کرونا همه بازارها را تحت تاثیر قرار داده و منجر به افت معاملات فروش ارز صادراتی طی روزهای گذشته شده است.

در این میان با توجه به محدودیت های تجاری ناشی از شیوع کرونا در کشور، واردات نیز با اختلال مواجه شده که این مسئله افت خرید ارز برای واردات را به دنبال داشته است.

اما با توجه به اینکه نرخ ارز طی ۳ ماه اخیر با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی روبرو شده است، بررسی ها نشان می دهد که نرخ خرید ارز برای واردات نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو شده است.

افت ۲۸ درصدی فروش ارز صادراتی

داده های بانک مرکزی و محاسبات کارشناسی حاکی از آن است که فروش ارز صادراتی با افت ۲۸ درصدی و خرید ارز برای واردات نیز با افت ۵۹ درصدی روبرو شده است.

نرخ خرید ارز برای واردات نسبت به سال گذشته نیز با افزایش ۶۵ درصدی روبرو شده است.  همچنین بررسی ها نشان می دهد که  خرید و فروش ارز در سامانه نیما در روز گذشته یعنی ۱۷ فروردین با بهبود مواجه شده است به طوری که رقم خرید ارز برای واردات به ۲۸ میلیون یورو و رقم فروش ارز صادراتی به ۷۰ میلیون یورو رسیده است.

در واقع در تاریخ ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ نرخ خرید هر دلار برای واردات از طریق سامانه نیما حدود ۱۳۹۷۷ تومان بوده که در مقایسه با روز مشابه در سال ۱۳۹۸، از رشد ۶۵ درصدی برخوردار بوده است.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهصنعت و معدن
شناسه : 98556
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا