xtrim
معاون سازمان بنادر مطرح کرد:

بنادری که کشتی‌های ایرانی را تحریم کردند، انگشت شمارند

جهان صنعت نیوز| هادی حق شناس با اشاره به اظهارات برخی از اعضای انجمن کشتیرانی درباره وضعیت صنعت دریایی پس از تحریم‌ها،‌ گفت: ۹۰ درصد ناوگان اقیانوس پیمای کشورمان در اختیار دو شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی و شرکت ملی نفتکش است که نه تنها این دو شرکت تعدیل نیرو نداشته‌اند بلکه اخیرا کشتیرانی جمهوری اسلامی فارغ التحصیلان دانشگاه نوشهر را جذب کرده است.

وی افزود: از سوی دیگر هر دو شرکت برنامه توسعه ناوگان را در پیش دارند و تعداد کشتی‌ها در حال افزایش است بنابراین جذب نیروی انسانی هم در این صنعت رشد خواهد داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به محدودیت‌های خطوط کشتیرانی ایرانی در تردد به بنادر خارجی گفت: هر دو ناوگان شرکت کشتیرانی و نفتکش به بنادر خارجی تردد دارند و در مسائل فنی برای ناوگان لنجی کشورمان محدودیت‌هایی ایجاد شده است.

opal

حق شناس افزود: ناوگان تجاری هم به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و تعداد بنادری که پس از تحریم‌های جدید محدودیت برای ناوگان تجاری کشورمان قائل شده‌اند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه میزان محدودیت‌هایی که پس از برجام در صنعت دریایی ایجاد شده است قابل توجه نیست و تردد ناوگان ایرانی مانند روال گذشته و قبل از تحریم در حال انجام است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره تعیین نرخ سوخت به ناوگان دریایی کشورمان اظهار داشت: براساس مذاکرات انجام شده نرخ سوخت برای لنج‌های صیادی یارانه‌ای است یعنی همان ۳۵۰ تومان و نرخ سوخت برای کشتی‌هایی که بین بنادر سرزمین اصلی و جزایر تردد دارند هم یارانه‌ای خواهند بود و مابقی ناوگان سوخت غیر یارانه‌ای دریافت می‌کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 9938
لینک کوتاه :