تشدید کنترل کیفیت چین برای صادرات ماسک

به گزارش جهان صنعت نیوز:  مقررات جدید در راستای تلاش چین برای متعادل کردن تقاضای جهانی برای تجهیزات حفاظت شخصی و کمک به مقابله با رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا صورت می گیرد و همچنین تضمین می کند که تولیدکنندگان و فروشندگان محصولات بی کیفیت و تایید نشده را به بازار عرضه نمی کنند.

این مقررات در واکنش به شکایت‌های برخی از دولت ها و بیمارستان‌های خارجی نسبت به کیفیت تجهیزات حفاظت شخصی که از چین دریافت کرده اند و استاندارد نبودن آنها به اجرا گذاشته می شود.

مقامات هلند در اواخر مارس ده‌ها هزار ماسکی که از چین به هلند تحویل داده شده بود را با اشاره به کیفیت ضعیف آنها مرجوع کردند.

مقررات جدیدی که از سوی اداره گمرک چین اعلام شده است، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات حفاظت شخصی برای صادرات را ملزم می کند اسناد بیشتری ارائه کرده و یک فرآیند بازرسی دولتی را طی کنند.

مقامات چینی ماه میلادی جاری مقرراتی را اعلام کردند که صادرکنندگان ماسک را ملزم کرد اسنادی ارائه کنند که نشان دهد محصولات برای فروش در چین به ثبت رسیده و طبق استانداردهای کشور مقصد صادرات است.

کارشناسان صنعتی اظهار کرده اند که بازرسی‌های جدید ممکن است پروسه تایید برای صادرات تجهیزات را به مدت چند روز تا چند هفته به تاخیر بیاندازد.

با فروکش کردن اپیدمی ویرس کرونا در چین و گسترش آن در سراسر نقاط جهان، کمبود جهانی ماسک و سایر تجهیزات حفاظت شخصی بروز کرده است. شرکت‌هایی مانند LVMH و IKEA مانند تولیدکنندگان بزرگ و کوچک چین، خطوط تولید برای کمک به تامین تقاضا راه اندازی کرده اند. اما بسیاری از تولیدکنندگان جدید تجربه اندکی برای تولید تجهیزات پزشکی دارند و بخشی از این تولید در بخش‌هایی صورت می گیرد که ارتباطی با بهداشت و درمان ندارند.

بر اساس گزارش رویترز، مگی چن که شرکت مشاوره به شرکت‌ها برای عمل به مقررات واردات و صادرات را در شنزن چین اداره می کند، پیش بینی کرد مقررات جدید در کوتاه مدت عرضه ماسک در بازار را محدود کرده و باعث افزایش قیمت‌ها می شود اما این اقدام به منزله یک اقدام ضروری برای تضمین تولید تجهیزات حفاظت شخصی چین مطابق با استانداردهای بین المللی است.

 

اقتصاد کلان
شناسه : 99501
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا