شفاف‌سازی درباره یک مصاحبه

به گزارش جهان صنعت نیوز:  اینک دکتر صالح‌نیا مدیرعامل شرکت داروسازی خُرمان که در آن گزارش از اظهارات او استفاده شده بود، پیرامون اظهاراتش مطلبی نگاشته که عینا از نظر خوانندگان می‌گذرد . لازم بذکر است روزنامه «جهان‌صنعت» مطابق قانون مطبوعات خود را ملزم به چاپ توضیحات و جوابیه افراد و سازمان‌هاییکه نام آنها در گزارش آمده است میداند.

 

بسمه تعالی

مدیر محترم مسوول روزنامه جهان‌صنعت

با سلام و احترام

در خصوص موضوع مربوط به داروخانه‌ها مندرج در روزنامه مورخ چهارشنبه ۲۰ فروردین ۹۹ به شماره ۴۴۳۷، با توجه به اینکه مطالب منتسب به اینجانب از طرف خبرنگار تفسیر و تحلیل و خلاصه شده و مطالب از طرف ایشان سوء‌تعبیر و موجب تشویش خاطر همکاران محترم اینجانب گردیده خواهشمند است نسبت به اصلاح و انتشار اصل موضوع و منظور اینجانب در روزنامه شفاف‌سازی گردد.

همان‌طوری که مستحضرید مقاله یک صفحه کامل پنج ستونی بوده است که چهار ستون اول آن ربطی به صحبت‌های بنده نداشته و نظر خود نویسنده مقاله بوده و در خصوص ستون آخر که منتسب به بنده است توضیحات به شرح ذیل بوده است:

پرسیده شد داروخانه‌ها از آقای دکتر شانه‌ساز تقاضا کرده‌اند با توجه به اخذ وام کلان به شرکت‌های تولیدی، مراودات مالی، اقلام مصرفی بهداشتی مثل موارد الکلی و ماسک با تأخیر پرداخت ۱۲۰ روزه باشد.

عرض کردم اخذ وام کلان صحت ندارد، زیرا اولا شرایط اضطراری بوده و فرصتی برای اخذ وام با توجه به محدودیت‌های بانکی نبوده، ولی چون فروش این اقلام در داروخانه به صورت نقدی است و از طرفی هم خرید مواد اولیه و بسته‌بندی نقدی انجام می‌شه لذا در گردش مالی روند، مشکل خاصی فعلا نیست و چنانچه سازمان کمک کنند اعتباری تخصیص بشه، امکان همکاری موردنظر با داروخانه‌ها هست. راجع به بقیه محصولات پرسیدند توضیح دادم، که این موضوع روند فروش شش ماهه به پخش‌ها دارد که پخش هم با داروخانه‌ها تعامل خاص خودشان را دارند، معمولا یکی دو ماه بین دریافت از داروخانه و پرداخت شرکت‌های تولیدی زمان هست. گفتن نمی‌شه همین زمان ۱۲۰ روز اضافه بشه؟ گفتم واقعا مقدور نیست زیرا برای تامین سرمایه در گردش در مدت شش ماه شرکت‌ها باتوجه به محدودیت‌های اخذ تسهیلات بانکی اغلب از طریق خرید دین و دادن ۱۰ درصد سود در مدت شش ماه اقدام می‌کنند که با توجه به قیمت مصوب دارو سود شرکت‌ها کاسته می‌شه و متاسفانه با توجه به مشکلات نقدینگی داروخانه‌ها مخصوصا تعویق دیون بیمه‌ای و کاهش ارزش سرمایه معوق در بیمه‌ها حتی گاهی تا چهار برابر هم کاهش دارند و این امر هم برای داروخانه و هم شرکت‌های تولید و توزیع و حتی خود بیمه‌ها مشکل‌ساز شده است.در پایان از همکاران عزیز به دلیل تکدر خاطر پوزش و حلالیت می‌طلبم و از عزیزانی که این مدت سبب آرامش و صبر سایرین و حفظ حرمت بنده شدن تشکر می‌کنم و از جناب دکتر خلیلی به عنوان نماینده داروسازان کشور دست‌بوسی و تقاضای مرحمت دارم.

خاک پای شما همکاران

دکتر صالح‌نیا

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 99644
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا