اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت تا اوایل تیرماه امسال تمدید شد

به گزارش جهان صنعت نیوز:  دکتر خدیجه ابراهیم خانی روز یکشنبه افزود: اعتبار دفترچه های بیمه سلامت به جز دفترچه های بیمه درمان ایرانیان و اتباع آسیب‌پذیر و غیر آسیب‌پذیر که تا اوایل اسفند سال گذشته بوده، با ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران تا اوایل تیرماه سالجاری دارای اعتبار بوده و نیازی به تعویض دفترچه بیمه شده تا اطلاع ثانوی نیست.


وی اضافه کرد: هدف سازمان این است که زنجیره شیوع ویروس کرونا هر چه زودتر قطع شود و مردم تا جایی که امکان دارد از تردد در مکان‌های شلوغ که موجب شیوع این بیماری می شود، جلوگیری کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: طبق روال عادی نتیجه آزمون پس از یک ماه اعلام می شود ولی در شرایط فعلی به دلیل اینکه ممکن است بیمه شده شرایط اورژانسی و نیاز به درمان داشته

باشد، این مدت زمان از یک ماه به ۲۴ ساعت کاهش پیدا کرده و در کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه آزمون وسع برای بیمه شده مشخص می شود که در کدام گروه می توانند قرار گیرد و دفترچه بیمه درمانی دریافت کند.

وی اظهار داشت: به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا، بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند جهت انجام برخی خدمات خود از جمله تایید نسخ دارویی، آزمایشگاه و با برقراری تماس با شماره

تلفن ۳۳۱۳۴۱۰۱ واحد اسناد پزشکی اداره کل بدون مراجعه حضوری خدمات خود را دریافت کنند.

این مسؤول ادامه داد: پیش از این نیز به منظور پیشگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا و صیانت از سلامت بیمه شدگان، دفترچه‌های بیمه سلامت بیمه شدگان تا پایان فروردین سال ۹۹ اعتبار داشت   که این کار با هدف کاهش مراجعات حضوری انجام گرفته بود.

وی اضافه کرد: این استان یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: بزرگترین پوشش بیمه ای استان، بیمه سلامت بوده و پس از آن تامین اجتماعی با پوشش حداکثری جمعیت ۵۲۵ هزار نفری در جایگاه بعدی قرار دارد.

ابراهیم‌خانی خاطرنشان کرد: بر این مبنا و مشابه آمار کشوری ۸۱.۵ درصد جمعیت بیمه شدگان سلامت رایگان تحت پوشش قرار گرفته اند و از مجموع ۴۸۱ مرکز طرف قرارداد ۹۰ درصد آنها با این اداره کل طرف قرارداد هستند.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 99734
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا