روایت نماینده پلدختر و معمولان از وضعیت امدادرسانی:

وضعیت رضایت بخش نیست

جهان صنعت نیوز| حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منطقه گسترده و وسیعی در این استان درگیر سیل شده بود، گفت: نصف شهرهای پلدختر و معمولان و حدود بیست روستا به زیر آب رفتند. همچنین ارتباط چند روستا قطع شده و پس از چهار روز بتدریج کمک رسانی و امدادرسانی در حال سر و سامان گرفتن است و در این چند روز گذشته امدادرسانی رضایت بخش نبوده است.

وی ادامه داد: در جلسه‌ ستاد بحران، مسئولان سازمان‌های امدادی و خدماتی قول داده‌اند که نواقص را رفع کرده و سریع‌تر به مردم امدادرسانی کنند. در حال حاضر نیز در توزیع اقلام زیستی که از سوی هلال احمر انجام می‌شود با مشکلاتی روبه رو هستیم و قرار است هلال احمر شناسنامه‌ای را برای افراد سرپرست خانوار طراحی کند تا از طریق این شناسنامه‌ها امدادرسانی به افراد آسیب‌دیده انجام شود اگر این امر سامان بگیرد شاید توزیع اقلام زیستی نیز مناسب‌تر انجام شود.

ماینده مردم پلدختر و لرستان با بیان اینکه مهمترین موضوع قطع راه‌های ارتباطی است، تصریح کرد: راه ارتباطی معمولان دو شب گذشته بازگشایی شد و همچنان ۶۰ روستا ارتباطشان قطع است و تنها از طریق بالگرد به آنجا اقلام زیستی ارسال می‌شود و ما نیز پیگیر این هستیم تا از طریق ارتش پل‌های شناور در این محدوده ایجاد کنیم، البته هنوز اقدامی صورت نگرفته و در حال انجام کارهای مطالعاتی و فنی هستند. برخی خیریه‌ها نیز وارد منطقه شده و اقدام به طبخ غذایی گرم می‌کنند، اما مردم به شدت مشکل دارند و باید سریع‌تر به آنها رسیدگی شود، ضمن اینکه به دلیل مشکلات ایجاد شده و عدم امدادرسانی به موقع بسیار ناراضی هستند. امیدواریم با بازگشایی راه‌ها مسئولان ستاد بحران برنامه ریزی داشته باشند تا بخشی از  ماشین آلات سنگین به معمولان ارسال شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 12850
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا