تولید گیربکس ۶ سرعته با داخلی‌سازی ۹۵ درصدی

 به گزارش جهان صنعت نیوز:  در این پروژه ۸۵ درصد قطعات نسبت به گیربکس BE پژو تغییر و بهبود یافته است.

گیربکس BE از نوع محرک جلو است که برای انتقال گشتاور از ۱۴۰ تا ۲۶۰ نیوتن متر طراحی شده و دارای پنج دنده جلو و یک دنده عقب است. این گیربکس بیشترین تعداد تولید در کشور را داشته و در بیشتر محصولات ایران خودرو از آن استفاده میشود.

معاون تحقیقات، توسعه و نوآوری شرکت صنعتی نیرومحرکه در این زمینه اظهارداشت: در مرحله نخست عرضه محصولات ایران‌خودرو با گیربکس ۶ سرعته جدید، این گیر بکس بر روی خودروهای رانا پلاس با موتور EC۵ و دنا پلاس با موتور EF۷  توربو شارژ نصب می‌شود.

«محمدرضا یوسفی» ‌افزود: این پروژه در اوایل پاییز امسال به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

وی با اشاره به این‌که همه مراحل طراحی با همکاری معاونت تحقیقات و توسعه محصول ایران‌خودرو انجام شده، یادآورشد: در فرآیند طراحی این گیربکس ۶ سرعته، بیش از ۱۳۵ قالب جدید با همکاری ۲۱ سازنده طراحی و ساخته شده است.

یوسفی، اضافه شدن یک دنده، بهبود قابلیت رانندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودروها به ویژه درسرعت ۱۲۰ کیلومتر را از مزیت‌های این محصول برشمرد.

پیشتر، مدیرعامل ایران خودرو از تولید انبوه گیر بکس ۶ سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل خبر داده بود که تجهیز محصولات ایران خودرو به این نوع گیربکس در مقایسه با گیربکس‌های پنج سرعته فعلی دست‌کم ۲.۵ درصد کاهش مصرف سوخت را به دنبال خواهد داشت.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 138745
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا