امکان کاهش ۴۰ درصدی نرخهای جدید بلیت هواپیما وجود دارد
به گزارش جهان صنعت نیوز: «مقصود اسعدی سامانی» روز شنبه در خصوص اینکه آیا امکان تعدیل در نرخهای جدید بلیت هواپیما که از سوی انجمن اعلام شده است وجود دارد یا خیر، گفت: تصمیم افزایش قیمتها موقتی است، حتی به همین دلیل است که هنوز نرخنامه جدید را روی سایت شرکت نگذاشتیم و ممکن است تا اول آبان تغییر داشته باشد.
وی ادامه داد: اگر شرط محدودیت ۶۰ درصدی مسافرگیری در پرواز که مصوب ستاد ملی مبارزه با کرونا است برداشته شود و ایرلاینها مجاز به مسافرگیری با ظرفیت کامل شوند، ما هم نرخها را کاهش خواهیم داد.
سامانی ادامه داد: بلیت پروازها ۸۰ درصد گران شده است که ۴۰ درصد آن سهم ارز ۲۷ هزار تومانی است که همین امروز ۳۰ هزار تومان شده است و ۴۰ درصد آن سهم مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.
سامانی ادامه داد:« یاتا» اعلام کرده است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا و با جابجایی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مسافر تنها ۴۴ مورد ابتلا به کرونا در پروازها گزارش شده است یعنی در هر ۲۷ میلیون نفر یک مسافر؛ بر این اساس امکان حذف مصوبه کرونا وجود خواهد داشت بدون اینکه تهدیدی برای سلامت مسافران باشد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی در پاسخ به این سوال که چرا برای ایرلاینها دریافت وام کرونایی برای تامین هزینه هایشان کافی نبود و به بهانه کاهش ظرفیت مسافرگیری مجددا قیمتها را افزایش دادند، گفت: وام کرونایی فقط به دو ایرلاین تعلق گرفت و باقی ایرلاین ها در صف بانکها برای دریافت این وام هستند.
وی ادامه داد: بانکها بهانه میآورند و برای ایرلاینها ضمانت نامههای سنگین تقاضا دارند که دریافت این وام را با سختی مواجه کرده است.
سامانی در پاسخ به این سوال که آیا دو ایرلاین دریافت کننده وام کرونایی هم قیمت بلیتهای خود را افزایش داده اند، گفت: وام کرونا مربوط به توقف پروازهای اسفند و فروردین امسال و خسارتی است که به ایرلاین ها وارد شد، در پی توقف پروازها ۴ هزار میلیارد تومان شرکتهای هواپیمایی خسارت دیدند که دولت ۲ هزار میلیارد آن را جبران کرد.
وی ادامه داد: در مرداد ماه امسال به نسبت مدت مشابه ۳۹ درصد با کاهش مسافر مواجه بودیم که خسارت زیادی را به شرکت های هواپیمایی وارد کرده است.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی با بیان اینکه هزینه های ایرلاینها ارزی است و قیمت گران ارز یکی دیگر از دلایل افزایش ۸۰ درصدی بلیت هواپیما است ، گفت:هر دقیقه ۳۰۰ هزار دلار به صنعت هوایی صدمه وارد میشود که به این راحتیها نمیتوان از پس جبران آن برآمد، با این حال اگر اجازه پرواز با ظرفیت کامل را داشته باشیم تا ۴۰ درصد بلیت را ارزان میکنیم.
انجمن شرکتهای هواپیمایی ایران در نرخنامه جدید که بر اساس دلار ۲۷ هزارتومانی تعیین شده است، حداکثر قیمت بلیت هواپیما را در بیش از ۶۰ مسیر به بیش از یک میلیون تومان افزایش داد.
شهرهای از مبدا تهران به مقصد ارومیه، اهواز، ایرانشهر، آبادان، بجنورد، بوشهر، تبریز، زاهدان، زابل، رفسنجان، دزفول، چابهار، جیرفت ، خارک و ……. از جمله مسرهایی هستند که قیمت بلیت آن بیش از یک میلیون تومان به فروش خواهد رسید.
مسافران مسیر کرمانشاه به بندرعباس نیز با کف قیمت ۷۰۰ هزار تومان و حداکثر قیمت ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان مجبور به تهییه بلیت هواپیما هستند.
مسافران مسیر کیش- تبریز نیز با حداکثر قیمت دو میلیون و ۵۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان میتوانند سفر هوایی به جزیره کیش داشته باشند.
برای مردم تهران نیز پرواز در این مسیر در کف قیمتی هفتصد هزار تومان و حداکثر قیمت یک میلون و هفتصد و پنجاه هزار تومان به فروش می رسد.
مردم تهران نیز برای سفر هوایی به مشهد که معمولا مسیر پرتقاضایی از پایتخت است حداقل قیمت ۶۴۷ هزار تومان و حداکثر قیمت یک میلیون و سیصد و ۵۴ هزار تومان را باید پرداخت کنند.
در نرخنامه جدید که می توانید جزییات آن را اینجا ببینید قیمت بلیت هواپیما در بیش از ۶۰ مسیر میلیونی شده است و برای مثال پرواز ماهشهر- مشهد هم ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان به مشتریان فروخته خواهد شد.
پروازها در مسیر ارومیه- کیش، ساری- کیش، کرمانشاه- کیش، کرمانشاه- قشم، رشت-عسلویه بین یک میلیون و ۸۰۰ تا یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می شود.
مسافران تهران- قشم نیز با قیمت حداقل۷۲۲ هزار و حداکثر ۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان می توانند در این مسیر هوایی تردد داشته باشند.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانلینک کوتاه :