تسهیل ورود تجار ایرانی به بازار دیگر کشورها به کمک ارمنستان

به گزارش جهان صنعت نیوز: به نقل از وزارت صمت، وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان پس از امضای تفاهمنامه با وزارت صمت ایران، فعال کردن روابط اقتصادی دو کشور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: در زمینه تجارت متقابل و همکاری‌ها و تولیدات مشترک برای ورود ایران به بازار کشورهای دیگر آماده همکاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه ارمنستان بازار بزرگی در اختیار دارد، گفت: آمادگی داریم عرصه کشورمان را در اختیار تجار ایران برای ورود به کشورهای ثالث قرار دهیم.

وی همچنین بر تسهیل مراودات تجاری و رفع مشکلات تجار دو کشور تاکید کرد.

صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است

علیرضا رزم‌حسینی نیز در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه، تصریح کرد: صادرات ایران به ارمنستان حدود ۳۰۰ میلیون دلار است که امضای این تفاهم نامه کمک شایانی در جهت ارتقا این رقم خواهد کرد.

وی ارمنستان را جزو کشورهای اوراسیا دانست و اضافه کرد: ارزیابی مثبتی از تجارت با اوراسیا داریم و طبق تأکیدات رئیس جمهور باید مذاکرات برای پیوستن به اوراسیا به صورت دائمی انجام بشود که ارمنستان در این حوزه برای توسعه مراودات می‌تواند کمک شایانی کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت حوزه‌های معادن، مواد غذایی و لوازم خانگی را فرصت‌های مناسبی برای تجار دو کشور در جهت توسعه همکاری‌های متقابل اعلام کرد.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه مراودات و تجارت در خصوص کالاهای دارای توجیه اقتصادی، حمایت خواهد کرد.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 167972
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا