وزیر راه : خجالتزده مردم هستیم
به گزارش جهان صنعت نیوز: محمد اسلامی صبح امروز در مراسم تحویل ناوگان سواری کرایه اظهار داشت: خدا را شاکریم که امروز بخشی از طرح نوسازی ناوگان جادهای کشور برگزار شد و تعدادی رانندگان به نمایندگی از همکاران خود در بخش ناوگان سواری کرایه به صورت نمادین کلید خودرو را تحویل گرفتند.
وی ادامه داد: الزامات کیفی و ایمنی در خودرو برای ما مهم است از سوی دیگر استاندارد راهها و زیر ساخت جادهها باید مناسب باشد و این برای ما مهم است به هر حال مردم باید سفرهای ایمن و باکیفیتی را تجربه کنند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: در حوزه نوسازی و تولید ناوگان عقبماندگیهای سنگینی داشته و داریم که این اتفاقات متأثر از کمبود منابع و غیره بوده که رخ داده است اما ما در این سالها با استفاده از توان حداکثری و استفاده بهینه از منابع نسبت به بهسازی و توسعه زیرساختها و ناوگان در همه مدلهای حمل و نقلی اقدامات مؤثری داشتهایم.
خطوط ریلی و بزرگراهی تا پایان دولت دوازدهم ۵۰ درصد بیشتر میشوند
اسلامی افزود: تا پایان دولت دوازدهم طول خطوط ریلی کشور ۵۰ درصد افزایش مییابد همچنین ۵۰ درصد به طول آزادراههای کشور افزوده میشود، همچنین بزرگراهها از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم به ۲۲ هزار کیلومتر در پایان دولت دوازدهم افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه اتحادیه سواری کرایه پای کار ترین و منظم ترین اتحادیه در حوزه حمل و نقل جادهای برون شهری است، گفت: متوسط سن ۲۸ هزار خودرو سواری کرایه، امروز ۱۱ سال است، سن فرسودگی ناوگان را ۱۰ سال در نظر گرفته اند و سواری کرایه کماکان جوانترین ناوگان است، اما نوسازی آن هم ضروری است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۳ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه نوسازی و تحویل متقاضیان خواهد شد.
۷۰ درصد ارزش خودرو را وام میدهیم
اسلامی بیان کرد: سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ۷۰ درصد مبلغ خودروها را تسهیلات از محل منابع خود میدهد.
وی اظهار کرد: استقبال مردم در سالهای اخیر از ناوگان سواری کرایه به دلیل اعتماد سازی افزایش یافته است و این ناوگان سالانه ۴۸ میلیون مسافر در کشور جابهجا میکند.
وی گفت: امیدواریم خودرو با کیفیت و رفاه بیشتر برای رانندگان سواری کرایه فراهم شود.
بابت فرسودگی خودروها خجالت زده مردمیم
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: موضوع امروز ما در بحث ناوگان حمل و نقل مسافر، فرسودگی مینیبوسها و ون ها است بالاترین فرسودگی را در مینی بوس و ون داریم، مردم از ناوگان نامناسب استفاده میکنند و ما خجالتزده مردم هستیم.
اسلامی با تأکید بر اینکه صنعت داخل باید به سمت تولید مینی بوس و ون با کیفیت برود، بیان کرد: تولید و نوسازی اتوبوس هم به تأخیر افتاده است و به سن فرسودگی هم نزدیک شدهایم.
۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در جادهها داریم
وی با تأکید بر اینکه در بخش بار نوسازی ناوگان حمل و نقل اهمیت بالایی دارد، گفت: ۵۵ هزار دستگاه کامیون بالای ۴۰ سال در جادهها داریم و در نوسازی کامیونها کاهلی رخ داده است اما ما فشار حداکثری برای شرکت تولید کننده در راستای تحرک بیشتر خواهیم داشت و ارتقا کیفیت ناوگان کامیونی و مصرف بهینه کامیون تولید داخل را دنبال میکنیم.
وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: شرکتهای سازنده داخلی نباید فقط به فکر محاسبات اقتصادی برای هزینه و فایده باشند و این مناسب نیست.
اسلامی بیان کرد: هفتهای ۱۰ میلیون تن بار در کشور داده میشود و اگر رکود در اقتصاد داشتیم، چه طور این میزان بار جابهجا میشوند؟ ما رشد ۷ درصدی جابه جایی کالا در روز را داریم.
اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژهلینک کوتاه :