xtrim

بلیت اتوبوس به قیمت قبل از عید بازمی‌گردد

 به گزارش جهان صنعت نیوز: داریوش باقرجوان درباره سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ اظهار داشت: سفرهای جاده‌ای امسال با حمل و نقل عمومی، با سال‌های قبل هیچ شباهتی ندارد چون تأکید بر عدم سفر بود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم بنا بر تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا، بر همین موضوع تأکید داشت و اعلام کرد صرفاً سفرهای اجتناب ناپذیر و روز فروش را تضمین می‌کنیم از همین رو برنامه‌ای برای پیش فروش بلیت سفرهای نوروزی در اسفند سال گذشته انجام نشد.

۵ میلیون نفر با اتوبوس سفر رفتند

وی ادامه داد: از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰، به مدت ۲۰ روز تعداد سفرهای انجام شده، ۶۷ هزار و ۳۰۰ سفر بوده است تعداد مسافران جابه جا شده هم ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر بوده است.

opal

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از آنجایی که در نوروز ۱۳۹، هیچ سفری انجام نشد و فعالیت اتوبوس‌ها متوقف شده بود، لذا در مقایسه با نوروز ۹۸، کاهش ۲۱.۵ درصدی تعداد سفرها را تجربه کرده ایم اما نزدیک به ۹ درصد تعداد سفرها را نسبت به ماه قبل از آن افزایش دادیم تا فاصله گذاری اجتماعی به دقت رعایت شود.

باقرجوان افزود: در ایام پیش رو هم ما همچنان بر عدم مسافرت رفتن و صرفاً انجام سفرهای اجتناب ناپذیر همزمان با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی تا زمان ریشه کنی کرونا، تأکید داریم.

نرخ بلیت اتوبوس از ۲۱ فروردین به قیمت قبل عید بازمی‌گردد

وی درباره قیمت بلیت اتوبوس هم گفت: در نوروز امسال مانند نوروز هر سال به دلیل انجام سفرهای جاده‌ای به صورت یک سر خالی، قیمت بلیت اتوبوس ۲۰ درصد برای هر مسیر افزایش یافت؛ این افزایش قیمت طبق مصوبه هیئت عامل سازمان راهداری تا ۲۰ فروردین است و از شنبه ۲۱ فروردین، نرخ بلیت‌ها به قیمت قبل از آن بازمی گردد.

اتوبوس داران به نرخ‌های فعلی بلیت معترض هستند

این مقام مسئول در سازمان راهداری در پاسخ به این پرسش که در سال‌های گذشته هم همواره بر بازگشت قیمت بلیت‌ها به نرخ قبل از تعطیلات نوروز تأکید می‌شد اما عمدتاً این اتفاق رخ نمی‌داد، گفت: بحث قیمت تمام شده خدمات حمل و نقل با قیمت‌هایی که رانندگان یا مالکان اتوبوس برای بیمه، قطعات خودرو، لاستیک، روغن موتور، فعالیت با ۵۰ درصد ظرفیت و… می‌دهند، باید بازنگری شود؛ شرایط فعلی برای رانندگان اتوبوس بحرانی است؛ اما این افزایش نرخی که در نوروز شده بود، قطعاً باید به قیمت بلیت در قبل از نوروز برگردد؛ اگر هم فعالان حمل و نقل مسافری جاده‌ای تأکید دارند که هزینه‌های آنها، بیش از این ارقام است باید در فرآیند کاری خود نسبت به درخواست افزایش نرخ‌ها اقدام کنند.

جریمه‌های سخت در انتظار رانندگانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند

وی در خصوص اینکه برخی مقامات وزارت بهداشت از عدم رعایت پروتکل‌های کرونا در سفرهای جاده‌ای با حمل و نقل عمومی گلایه مند بودند، بیان کرد: شیوه‌های مقابله با کرونا لازم الاجراست و ستاد ملی مقابله با کرونا به ما ابلاغ کرده است؛ جرایم سختی هم برای کسانی که آن را رعایت نکنند، در نظر گرفته شده است.

باقرجوان با اشاره به دریافت ۱۸۰۰ مورد شکایت در ایام نوروز از سوی مسافران نسبت به فعالان حمل و نقل عمومی جاده‌ای، گفت: ۳۲۶ مرد از شکایت‌ها مربوط به عدم رعایت شیوه نامه‌های مقابله با کرونا بود؛ لذا شرکت‌های حمل و نقل، مالکان و رانندگان خاطی به کمیسیون‌های مربوطه در ادارات کل راهداری استان‌ها معرفی شدند.

توقف فعالیت شرکت حمل و نقلی و راننده اتوبوس پُر سروصدای اخیر

وی درباره کلیپی که در فضای مجازی منتشر شده و مسافران یک اتوبوس، بدون داشتن ماسک، در حال انتقاد از رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کرونا هستند، گفت: در خصوص تخطی راننده اتوبوس و شرکت حمل و نقلی مربوطه، بلافاصله اداره کل راهداری همان استان وارد عمل شد و شرکت، راننده و مالک قطع خدمات شدند. در بحث سلامت عمومی، مسامحه‌ای نداریم.

مدیرکل حمل و نقل مسافری سازمان راهداری تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت فروش صندلی ۵۰ درصدی، با شماره ۱۴۱ (سازمان راهداری) یا پلیس راهور آن را گزارش دهند.

کرونایی بودن مسافران هم در زمان سوار شدن استعلام می‌شود هم در طول سفر

وی در این خصوص که آیا در میان مسافران اتوبوس یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی طی سفرهای نوروز امسال، بیمار کرونایی وجود داشته یا خیر؟ تأکید کرد: در هنگام خرید بلیت اتوبوس، کد ملی متقاضی سفر از پایگاه داده‌های وزارت بهداشت استعلام می‌شود اگر کد ملی مسافر اجازه سفر نداشته باشد، بلیت صادر نمی‌شود همچنین اگر کسی ۲۰ اسفند بلیت اتوبوس را اینترنتی برای تاریخ مثلاً ۵ فروردین خریداری کرده باشد، در هنگام سوار شدن باید پرینت آن را از شرکت مربوطه دریافت کند؛ در هنگام پرینت نیز بار دیگر کد ملی مسافر از وزارت بهداشت استعلام می‌شود و اگر فرد مبتلا باشد، از سوار شدنش جلوگیری خواهد شد.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در طی مسیر هم درگاه‌های در اختیار رانندگان اتوبوس قرار داده ایم که از طریق موبایل هم می‌توانند بیمار بودن مسافران را استعلام کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان
شناسه : 180815
لینک کوتاه :