قیمت بلیط قطار نباید افزایش یابد

جهان صنعت نیوز| یوناتن بت‌کلیا عضو کمیسیون عمران با اشاره به احتمال افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیط قطار در سال جاری، گفت: به طور حتم افزایش نرخ بلیط حمل و نقل ریلی در شرایط کنونی اقدام مناسب و درستی نیست، زیرا مردم با مشکلات فراوان اقتصادی روبه رو بوده و در این وضعیت نباید شرایط را سخت تر کرد.

نماینده مردم آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم نباید سیاست وزارتخانه ها و دستگاه ها معطوف به دریافت درآمد و پول از مردم باشد، متأسفانه این مسئله همواره وجود دارد که وقتی دستگاهی یا سازمانی با کمبود اعتبار روبه رو می شود، به فکر افزایش قیمت ها و درآمدزایی از جیب مردم می افتد.

سهم ۲۰ درصدی حمل و نقل ریلی در جابه جایی مسافر تا پایان برنامه ششم توسعه

وی تصریح کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه کل کشور، سهم حمل و نقل ریلی در پایان برنامه در حوزه حمل بار ۳۰ درصد و در حوزه جابه جایی مسافر ۲۰ درصدی باشد، حال به نظر می رسد که با افزایش چشمگیر قیمت بلیط قطار، این برنامه محقق نخواهد شد.

افزایش قیمت بلیط قطار موجب کاهش سهم حمل و نقل ریلی در جابه جایی مسافر می شود

بت کلیا افزود: در شرایط کنونی بخش عمده ای از جابه جایی مسافران از طریق حمل و نقل ریلی صورت می گیرد، حال این نگرانی وجود دارد که با افزایش قیمت بلیط، سهم حمل و نقل ریلی در جابه جایی مسافر کاهش یابد.

دولت به بخش حمل و نقل ریلی سوبسید اختصاص دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من در شرایط کنونی افزایش قیمت بلیط قطار منطقی نیست، البته شرکت راه آهن و بخش حمل و نقل ریلی با مشکلات بسیاری مواجه است، اما به نظر من راه کار این موضوع، دریافت پول بیشتر از مردم نخواهد بود، بلکه دولت باید نسبت به اختصاص یارانه به این حوزه اقدام کند.

وی گفت: یکی دیگر از راه کارها، تزریق اعتبار به حوزه حمل و نقل ریلی از فروش اوراق مشارکت وجود دارد، البته تحقق این مسئله نیازمند بررسی کارشناسی است.

خلاء نگاه حمایتی دولت ها به حمل و نقل ریلی؛ دولت دوازدهم نسبت به توسعه و حمایت از بخش راه‌آهن اقدام کند

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: متأسفانه دولت ها در ادوار مختلف نگاه حمایتی نسبت به حمل و نقل ریلی نداشته اند، از این رو دولت باید نسبت به حمایت از حوزه ریلی اقدام کند

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 18541
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا