جهش تولید مسکن با ساخت ۳۰ هزار خانه در گلستان آغاز می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز:  هادی حق‌شناس روز پنجشنبه در جلسه شورای مسکن گلستان اظهار داشت : طبق برنامه باید در مدت زمان چهار سال هزار هکتار زمین برای ساخت حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در استان اختصاص یابد.

وی بیان کرد : در ۲ هفته آینده دستگاه های اجرایی و اداره کل منابع طبیعی گلستان، زمین های مورد تایید ماده ۹ را در حوزه شهری و روستایی شناسایی کرده و برای تحقق قانون تولید مسکن به اداره کل راه و شهرسازی اعلام کنند.

طبق ماده ۲ قانون زمین شهری، وزارت مسکن و شهرسازی موظف است زمین‌های مورد نیاز ساخت مسکن و خدمات عمومی را ضمن استفاده از کلیه اراضی موات و دولتی در شهرهائی که به دلیل عدم تکافوی اراضی مذکور در این شهرها ضرورت آن حتمی است به ترتیب از زمین‌های بائر و دائر شهری تامین نماید.

حق شناس گفت : وزارت جهاد کشاورزی امکان فروش زمین های در اختیار را ندارد مگر اینکه وزارت راه و شهرسازی تایید کند که زمین مورد نظر از امکان ساخت مسکن برخوردار است.

استاندار گلستان به طرح ملی اقدام مسکن اشاره کرد و گفت: برای شرکت در این طرح ۱۷ هزار و ۳۵۲ گلستانی ثبت نام کردند که هزار و ۵۹۹ نفر آنان تایید شدند و  روند ساخت خانه ۶۸۸ متقاضی در حال انجام است.

در گلستان حدود ۵۰۰ هزار خانوار سکونت دارند که از این تعداد ۲۳۰ هزار خانوار معادل ۴۶.۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری استان روستایی هستند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن

شناسه : 219075
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا