میرکاظمی هم باید از رییسی تذکر بگیرد

به گزارش جهان صنعت نیوز:   یکی از اقدام‌های پرسروصدای وی در آن سال‌ها انحلال سازمان برنامه و بودجه بود که البته نام دیگری داشت. همچنین احمدی‌نژاد به هر دلیل تصمیم گرفت شورا‌های عالی موجود که شمار آنها کم هم نبود را منحل کند و اختیارات داده شده به این شوراها را به نهاد ریاست‌جمهوری برگرداند. اگر به کارنامه و فایده‌های برخی از این شوراهای عالی با دقت نگاه کنیم شاید به این نتیجه برسیم که حذف برخی از آنها هیچ کاری را بر زمین نمی‌گذارد و بود و نبود شورای‌عالی یکی از آنهاست.

حالا اما وزیر ارشاد خبر داده است که رییس‌جمهور به خاطر تشکیل نشدن جلسه شورای عالی حج به او تذکر و توضیح داده است زیارت، فضای جامعه را معنوی می‌کند، بنابراین باید به سرعت مشکلات هزینه بالای سفرهای زیارتی برطرف شود. به نظر می‌رسد این جدیت آقای رییسی شاید برخلاف دولت قبلی که تمایلی به برگزاری شوراهای عالی نداشت و برخلاف دولت احمدی‌نژاد که شوراهای عالی را کم‌لم‌یکن معرفی کرد شاهد راه افتادن چرخ‌های شوراهای پرشمار باشیم. حالا که رییس دولت می‌خواهد این شوراها را فعال کند و برای تشکیل نشدن شورای عالی حج به وزیر ارشاد تذکر داده است به ایشان یادآور می‌شویم که شورای عالی آمار که یک شورای بسیار بااهمیت است نیز هنوز در کانون توجه رییس سازمان برنامه و بودجه قرار نگرفته است. براساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت این شورا آخرین نشست شورای عالی آمار نشست ۵۹ این شورا به ریاست محمدباقر نوبخت در مرداد ۱۳۹۹ و نشست ۶۰ این شورا در ششم اردیبهشت ۱۴۰۰ یعنی ده ماه بعد برگزار شده و نشست نیز فقط یک ساعت بوده است. با توجه به اینکه مسعود میرکاظمی بیستم مردادماه امسال و پیش از تشکیل کابینه به ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شده است و هنوز نشست تازه‌ای برای شورای عالی آمار که یک شورای بسیار بااهمیت است را تشکیل نداده، به نظر می‌رسد او را باید در کانون تذکر و نقد جدی قرار داد. برای مزید اطلاع آقای رییسی و نیز میرکاظمی یادآور می‌شویم:

– معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی با معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی،

– معاون وزارت کشور با معرفی وزیر کشور،

– معاون وزارت کشاورزی و منابع طبیعی با معرفی وزیر کشاورزی و منابع طبیعی،

– معاون وزارت تعاون و امور روستاها با معرفی وزیر تعاون و امور روستاها،

– معاون وزارت کار و امور اجتماعی با معرفی وزیر کار و امور اجتماعی،

– معاون وزارت صنایع و معادن با معرفی وزیر صنایع و معادن،

– معاون وزارت بازرگانی با معرفی وزیر بازرگانی،

– معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معرفی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،

– قائم‌مقام رییس کل بانک مرکزی ایران و

– معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور با معرفی دبیرکل سازمان امور اداری و استخدامی کشور

از اعضای این شورا هستند که نیاز آنها به اصلاح راهبردهای آماری و نیز راهبرد‌های دولت تازه به آمار را بیش از پیش می‌کند. آیا میرکاظمی تذکر می‌گیرد؟

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانسیاسی

شناسه : 247367
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا