جاوید باد ایران

به گزارش جهان صنعت نیوز:  این سرزمین و آب و خاک  همیشه در چشم آزمندان و کشورگشایان دلربا بوده و چندین بار زیر تیغ ددمنشانه به خاک و خون کشیده شده اما هر بار توانسته است از ته دره به بلندی برسد و زمین خویش را هموار کند و زندگی از سر گیرد. آنهایی که چشم‌هایی باز و ذهن‌هایی نیرومند دارند و راهبردگرا هستند و در راه ساخت چشم‌انداز بلندمدت کشور خویش و جهان دانایی و توانایی دارند همیشه می‌دانسته‌اند که باید ایران در صف آنها باشد تا نبردهای راهبردی را نبازند. این داستان در دو سده تازه‌سپری‌شده و دنیای نو و به ویژه پس از جنگ جهانی دوم بیش از پیش آشکار شد و هنوز نیز این راهبرد که باید ایران را همراه کرد تا آسیب کمتری در نبردهای راهبردی آینده دید در ذهن و برنامه قدرت‌های بزرگ جای دارد.

ایران در همین روزگاری که به شدت نیرویش از دست رفته و دیگر در جرگه کشورهای نیرومند اقتصادی قرار ندارد و با وجودی که توانایی‌های تولیدی این سرزمین پهناور در کشاورزی و در صنعت از همتایان و کشورهای هم قد‌وقواره‌اش کمتر است اما هنوز نیروهای پیدا و پنهانی دارد که چین‌، روسیه و غربی شامل آمریکا و اروپای غرب آرزو دارند این سرزمین را شریک راهبردی خویش کنند و از توانایی‌های آن برای چیره شدن بر دیگری بهره ببرند. آگاهان و ناظران داخلی و خارجی باور دارند  نظام سیاسی‌ای که ایران را اداره می‌کند به جای دوست داشتن کورکورانه بر پایه آموزه‌های راهبردی به شدت نادرست  و  همدست یک بلوک قدرت باشد که هزار رمز و راز دارند‌.  همچنین نباید بر پایه برخی ناروشنی‌ها از یک بلوک قدرت تا آخر متنفر باشد و هرگونه راه آشتی را ببندد و همه پل‌ها را خراب کند‌. ایران آنقدر اهمیت دارد و این سرزمین توانایی‌های پیدا و پنهانی دارد   که بدون چون و چرا در همین اندازه از قدرت موجودش می‌تواند سنگ تعادل نبردهای قدرت‌های بزرگ باشد و از این مسیر منافع ایرانیان را به حداکثر برساند.

اگر ایران ده سال پیش و یا کمی پیش‌تر چنین راهی را پیدا می‌کرد و به بیراهه نمی‌رفت الان لازم نبود برای حذف تحریم نفت و به دست آوردن درآمد از‌دست‌رفته، برخی از ناملایمات را قبول کند. اگر این راه روشن را رفته بود بدون چون و چرا اکنون ایران و ایرانی سرافرازتر از این بود که هست. ایران نباید قدرت دست چندم جهان و حتی منطقه باشد و نتواند تولید صنعتی قابل رقابت با کشورهایی که تا همین چند دهه پیش هم‌قد‌و‌قواره ایران بودند تولید کند. ایرانیان نباید دسته‌دسته با هر میزان توانایی و دانش و تخصص راه‌های بیرون رفتن از سرزمین را جست‌وجو کنند و پس از اینکه از رفتن به اروپا و آمریکا ناامید شدند به کشورهایی بروند که چندان نیرومندتر از ایران نیستند.

هر ایرانی دلسوز که بهار و زمستان بیشتری در این سرزمین بوده است از ژرفای وجود می‌گوید جاوید باد ایران.

اخبار برگزیده

شناسه : 252728
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *