از شمار دو چشم یک تن کم

به گزارش جهان صنعت نیوز:  حسین عبداللهی از دهه‌ هفتاد کار روزنامه‌نگاری را با روزنامه‌های اصلاح‌طلب از جمله روزنامه‌ سلام آغاز کرد. او در دهه‌ ۸۰ سردبیر روزنامه‌ «صدای عدالت» بود و از سال ۸۸ سردبیر و مدیرمسوول روزنامه‌ «آرمان امروز» و بعد «روزنامه‌ آرمان ملی» بود. عبداللهی در سال‌های پایانی عمر آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی، مشاور او بود. کوچ نابهنگام حسین عبداللهی در سن ۵۱‌سالگی واکنش‌های بسیاری را چه در میان اهالی رسانه و همکاران او و چه در میان کارشناسان و تحلیلگران رسانه‌ای در بر داشت.

رحمانیان: فقدان جبران‌ناپذیر

مهدی رحمانیان مدیرمسوول روزنامه شرق با ابراز تاسف و تسلیت به جامعه خبری و اهالی مطبوعات در این خصوص به «جهان‌صنعت» گفت: حسین عبداللهی در میان مدیران مسوول و اهالی رسانه فردی پرکار و آرام و بی‌حاشیه بود. پس از درگذشت حسین عبداللهی هر دو جریان و گروه سیاسی از ایشان به نیکی یاد کرده‌اند و این امر نشان‌دهنده منصف بودن او و رعایت عدالت از سوی این روزنامه‌نگار است.

رحمانیان در ادامه فقدان مدیرمسوول روزنامه آرمان ملی را جبران‌ناپذیر عنوان کرد و برای خانواده و همکاران این عزیز از دست رفته طلب غفران و صبر کرد.

منصور مظفری مدیرمسوول روزنامه آفتاب یزد نیز در خصوص این فقدان گفت: حسین عبداللهی فعالیت مطبوعاتی خود را با سردبیری روزنامه اصلاح‌طلب آغاز کرد و بنیانگذار روزنامه «آرمان روابط عمومی» و «آرمان امروز» و پس از آن «روزنامه آرمان ملی» بود. حسین عبداللهی با مشی آزادانه و شجاعانه، با در نظر گرفتن منافع ملی و خطوط قانونی حرکت می‌کرد و در جهت مردم بود. در واقع می‌توان گفت مرحوم حسین عبداللهی جان خود را در راستای منافع ملی و مطبوعاتی گذاشت. امروزه اگر از بعد اقتصادی نگاه کنیم، کار رسانه‌ای بسیار دشوار است، ایشان روزنامه‌های «آرمان ملی»، «آرمان امروز»، «آرمان روابط عمومی» و همچنین سردبیری روزنامه «صدای عدالت» که جزو روزنامه‌های برتر کشور بود را در کارنامه حرفه‌ای خود به یادگار دارد. در پایان مدیرمسوول آفتاب یزد گفت: برای این عزیز از دست رفته از خداوند طلب مغفرت و برای خانواده ایشان طلب صبر دارم.

کواکبیان: حسین عبداللهی روزنامه‌نگاری متعهد بود

مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردمسالاری و مدیرمسوول روزنامه مردمسالاری در مراسم سومین روز ارتحال حسین عبداللهی گفت: شاید دو دهه از نزدیک با این عزیز آشنایی داشتم و می‌دیدم که او یک روزنامه‌نگار متعهد بود که درد مردم را داشت و برای نظام و انقلاب اسلامی، بسیار دغدغه‌مند بود. وی افزود: حسین عبداللهی در انجمن روزنامه‌های غیردولتی که خود بنده توفیق راه‌اندازی آن را داشتم، یکی از فعالان و عضو هیات مدیره بود و فعالانه مسائل را دنبال می‌کرد.

مدیرمسوول روزنامه مردمسالاری با بیان اینکه حسین عبداللهی یک چهره با اخلاق رسانه‌ای بود، گفت: دیدیم که بعد از ارتحال عبداللهی و در پیام‌های تسلیت، خط و ربط سیاسی هم مطرح نبود و از اصولگرا گرفته تا اصلاح‌طلب و خلاصه افرادی که حتی مختصر آشنایی با او داشتند، پیام تسلیت دادند.

وی تصریح کرد: جا دارد از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی گلایه کنم که آیا ایشان متوجه فقدان حسین عبداللهی نشدند؟ وقتی یک شخصیت مهم مطبوعات و رسانه کشور مثل حسین عبداللهی از دنیا می‌رود، جا دارد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خودشان وارد می‌شدند و پیام تسلیت می‌دادند؛ علی ‌ایحال ایشان آن قدر محبوبیت داشت که از معاونین مطبوعاتی فعلی وزارت ارشاد تا معاونان دولت‌های قبل، همه پیام‌های تسلیت دادند؛ علاوه بر آن بیشتر نویسندگان روزنامه آرمان ملی و کسانی که آشنایی‌شان با مرحوم عبداللهی مختصر بود هم وظیفه خود دیدند که برای این اتفاق تلخ، با خانواده او ابراز همدردی کنند.

کواکبیان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به قلم سوگند یاد کرده و این نشان از ارزش والای قلم است، گفت: قلم ارزشمند است چون ماندگار است و خود خداوند سبحان با همین قلم به مردم تعلیم و آگاهی می‌دهد. و اگر قلم نباشد آگاهی نیست؛ اینکه گفته شده قلم علما از خون شهید با ارزش‌تر است، از آموزه‌های دینی ماست، البته منظور از علما فقط کسانی نیست که لباس روحانیت دارند بلکه منظور کسانی است که آگاه و عالم هستند و جامعه را آگاه می‌کنند.

وی گفت: حسین عبداللهی اهل قلم بود و چه زمانی که روزنامه آرمان ملی را مدیریت می‌کرد و چه زمانی که روزنامه ایمان را، همواره دغدغه آگاهی‌بخشی صحیح به مردم داشت.

این فعال سیاسی با بیان اینکه سه خصوصیت در حسین عبداللهی برجسته بود، گفت: او واقعا دغدغه مردم و مطالبات مردمی داشت و هیچ گاه از مردم جدا نبود؛ درست است که از لحاظ سیاسی برای خود خط و ربطی داشت اما مطالبات او مطالبات مردم بود و در این زمینه زبانزد اهالی رسانه بود؛ او شجاعت کم‌نظیری داشت.

وی با بیان اینکه حسین عبداللهی علاوه بر ویژگی دغدغه‌مندی برای مطالبات مردم و همچنین ویژگی شجاعت، ویژگی دیگری که سختکوشی در انجام امور باشد را هم داشت، افزود: در زمانی که اقتصاد رسانه‌ها دچار مشکلات عدیده بود و هم اکنون هم هست، و واقعا اکنون با سختی می‌توان روزنامه‌ای را منتشر کرد اما او با تمام توان این کار را می‌کرد و سختکوش بود؛ من واقعا در بین فعالان عرصه مطبوعات، به درجه سختکوشی آقای عبداللهی ندیده‌ام و شاید همین سختکوشی باعث شد که در سن ۵۱ سالگی از میان ما پر بکشد.

پیام سیدمحمد خاتمی

سیدمحمد خاتمی رییس‌جمهور اسبق در پیامی درگذشت حسین عبداللهی را تسلیت گفت. او عبدللهی را روزنامه‌نگار و نویسنده دردآشنا و متعهد خواند.

پیام حسن روحانی

درگذشت جناب آقای حسین عبداللهی مدیرمسوول محترم روزنامه آرمان ملی موجب تاثر و تالم شد. بی‌شک خدمات ارزنده و ماندگار ایشان در روزنامه‌ای که بوی انصاف، اعتدال و نقد سازنده از آن به مشام می‌رسید، به‌یادگار خواهد ماند.
فقدان این چهره رسانه‌ای را به جامعه مطبوعاتی، اهالی رسانه و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای عزیز از دست‌ رفته از درگاه خداوند غفران و رحمت خواستارم.

پیام سیدحسن خمینی

خبر درگذشت تاسف‌بار برادر عزیزمان جناب آقای حسین عبداللهی طاب ثراه بسیار غم‌انگیز بود. عبداللهی برای آنها که با صفا و صمیمیت او آشنا بودند و تعهد و عشق او را به راه و مرام خود می‌شناختند، همیشه عنصری توانمند و اثرگذار بود.
ایستادگی بر سر آرمان‌های امام و ارزش‌های انقلاب و نهراسیدن از ملامت‌ها و دشواری‌ها، او را در مسیر روزنامه‌نگاری خود ممتاز کرده بود. اینجانب ضمن تسلیت این فقدان تلخ به همسر و بستگان او و همه دوستانش در روزنامه آرمان ملی، برای او حشر با صالحان و پاکان را مسألت دارم.

پیام صادق زیباکلام

درگذشت ناگهانی مرحوم حسین عبداللهی مدیر مسوول روزنامه «آرمان ملی» را به خانواده ایشان، همکاران روزنامه آرمان ملی و جامعه مطبوعاتی کشور تسلیت عرض می‌کنم. مرحوم دکتر حسین عبداللهی انصافا یکی از روزنامه‌نگاران مستقل و متعهد کشورمان به شمار می‌رفتند. خداوند ایشان را رحمت و به خانواده‌شان صبر اعطا نماید.

پیام سخنگوی دولت

درگذشت جناب آقای حسین عبداللهی، فعال رسانه‌ای باسابقه، مدیرمسوول و صاحب‌امتیاز روزنامه «آرمان ملی» موجب تاثر و تاسف شد. ضایعه فقدان ایشان را به خانواده محترم آن مرحوم، همکارانشان در این رسانه و جامعه رسانه‌ای کشور تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند منان برای آن مرحوم غفران و رحمت و برای بازماندگان صبر جزیل مسالت دارم.

پیام محسن ‌هاشمی‌رفسنجانی

ضایعه درگذشت جناب آقای دکترعبداللهی، موجب تاثر گردید. بدین وسیله از طرف خود و خانواده آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی، درگذشت ناگهانی این چهره خدوم و ارزشمند جامعه رسانه‌ای کشور را صمیمانه به شما و همکاران ایشان در روزنامه آرمان ملی، تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم در ایام معنوی ماه شعبان رحمت، مغفرت الهی و همجواری با اهل بیت علیهم‌السلام و برای بازماندگان صبر و اجر را از پیشگاه الهی آرزومندم، ما را در غم خود شریک بدانید.

پیام علی ربیعی

این روزها، روزنامه‌داری سختی‌های خاص خود را دارد. مهم‌تر از فشار اقتصادی، مستقل، منصف ماندن، اخلاقی رفتار کردن، تن ندادن به فشارهای سیاسی، ابزار نکردن رسانه برای رسیدن به اهداف و حقیقت‌گویی بی‌هراس، روزنامه‌نگاری را به کاری سخت و دشوار تبدیل نموده است. زنده‌یاد حسین عبداللهی نمونه‌ای از صفات پیش‌گفته و روزنامه‌اش به دنبال آرمان ملی بود. فقدان این عزیز از دست رفته را به خانواده وی و خانواده بزرگ اهل قلم و رسانه تسلیت می‌گویم.

پیام محمدرضا عارف

درگذشت نابهنگام فرهیخته ارجمند جناب آقای حسین عبداللهی موجب تاثر و تالم خاطر شد. همت و صبوری در انجام رسالت مطبوعاتی و تلاش در خور توجه برای بسط و توسعه گفتمان تحول‌خواهی در روزنانه آرمان ملی از ویژگی‌های برجسته آقای عبداللهی بود. ضمن تسلیت این ماتم به خانواده محترم آن مرحوم، بستگان داغدار و جامعه مطبوعاتی کشور، برای آن انسان شریف غفران الهی و حشر با اولیا الله و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسالت دارم. روحش شاد.

پیام معاون مطبوعاتی ارشاد

فرشاد مهدی‌پور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در پیامی نوشت: خبر درگذشت زنده‌یاد «حسین عبداللهی»، همکار باسابقه‌ و مدیرمسوول و صاحب‌امتیاز روزنامه آرمان ملی موجب تالم شد.
اینجانب ضایعه درگذشت این فعال دغدغه‌مند رسانه‌ای را به خانواده گرامی، جامعه رسانه‌ای کشور و همکاران ایشان در مجموعه روزنامه آرمان ملی تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم غفران الهی و برای خانواده و بازماندگان او، صبر و اجر مسالت دارم.

پیام اسحاق جهانگیری

خبر تاسف‌بار وفات شادروان حسین عبداللهی، موجب تاثر فراوان شد. مرحوم عبداللهی از دهه هفتاد تا به امروز، نقشی موثر و فراموش‌نشدنی در فضای رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور داشت و تلاش‌های بسیاری برای پاسداری از آزادی بیان و حقوق عامه از خود نشان داد. اینجانب درگذشت این دوست عزیز را به خانواده آن مرحوم و همکاران او در روزنامه آرمان ملی و جامعه رسانه‌ای و مطبوعاتی کشور، تسلیت گفته و از خداوند منان برای حسین عبداللهی عزیز طلب مغفرت و رحمت واسعه دارم.

پیام سخنگوی وزارت خارجه

خبر درگذشت ناگهانی زنده‌یاد جناب آقای حسین عبداللهی مدیرمسوول باسابقه و صاحب‌امتیاز روزنامه آرمان ملی موجب تاثر و اندوه گردید. اینجانب ضایعه درگذشت این فعال رسانه‌ای پر تلاش و دلسوز را به خانواده عزیز ایشان، جامعه رسانه‌ای کشور به ویژه همکاران ایشان در مجموعه روزنامه آرمان ملی تسلیت می‌گویم. از خداوند بخشنده مهربان برای آن مرحوم غفران و رحمت الهی و برای خانواده داغدار و کلیه بازماندگان صبر و شکیبایی مسالت دارم.

پیام محمد شریعتمداری

درگذشت ناگهانی مرحوم حسین عبداللهی مدیرمسوول خوشنام و پرتلاش روزنامه آرمان‌ملی که در عرصه روزنامه‌نگاری هیچ‌گاه از دایره انصاف خارج نشد، موجب تاثر و تالم فراوان شد. فقدان این روزنامه‌نگار عزیز که بیش از سه دهه در عرصه رسانه نقش‌آفرینی موثر داشته است، یک خسران برای جامعه روزنامه‌نگاران کشور است. اینجانب درگذشت این دوست عزیز را به خانواده آن مرحوم، جامعه مطبوعاتی کشور و همکاران و همراهانش در روزنامه آرمان‌ملی تسلیت می‌گویم و برای مرحوم حسین عبداللهی طلب غفران و رحمت الهی دارم.

پیام حسین انتظامی

حسین انتظامی معاون اسبق مطبوعاتی وزارت ارشاد در دولت حسن روحانی در اینستاگرام نوشت: آدم‌ها دو دسته‌اند: مرد و نامرد. بقیه تقسیم‌بندی‌ها نارساست. حسین عبداللهی مدیر روزنامه آرمان ملی جزو دسته اول بود. در ایام نورانی شعبان، مسافر آخرت شد. روحش قرین نجات. درگذشت آن مدیر رسانه‌ای را به همسر محترم، خانواده گرامی و همکاران مطبوعاتی تسلیت عرض می‌کنم.

سخنگوی قوه قضاییه

ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضائیه در پیامی درگذشت ناگهانی آقای عبداللهی مدیرمسوول روزنامه آرمان ملی را به جامعه خبری و رسانه‌ای کشور و به خصوص خانواده محترم ایشان تسلیت گفت.

پیام نماینده مدیران مسوول در هیات نظارت بر مطبوعات

درگذشت مرحوم جناب آقای حسین عبداللهی را به خانواده گرامی ایشان و نیز به همکاران و دوستان آن مدیرمسوول محترم و روزنامه‌نگار شریف و پرتلاش تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم سال‌ها در حوزه رسانه به خدمت و مدیریت اشتغال داشت و امید است این همه مقبول درگاه احدیت باشد. از خداوند بزرگ رحمت و مغفرت حضرت حق را برای ایشان آرزو دارم.

انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی

دریافت خبر درگذشت ناگهانی همکار سختکوش و خلاق و عضو برجسته انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی، جناب آقای حسین عبداللهی صاحب امتیاز و مدیرمسوول روزنامه آرمان ملی، موجب تاثر و تالم شدید اهالی رسانه و مطبوعات و اعضای این انجمن گردید.

ایشان در پنجاه و یکمین بهار زندگی‌اش با حدود سه دهه خدمات و تلاش صادقانه و ارزشمند برای رشد و تعالی فضای رسانه‌ای در کشور، به دیار باقی شتافت و خاطرات و خدمات ارزنده خویش را در این حوزه به یادگار گذاشت.ضایعه دردناک درگذشت این دوست و همکار مطبوعاتی و عضو فعال انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی را به خانواده محترم، همکاران گرامی در روزنامه آرمان ملی و اهالی جامعه بزرگ مطبوعاتی کشور صمیمانه تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند متعال برای حسین عبداللهی عزیز، رحمت واسعه و علو درجات و برای سایر بازماندگان و همکاران و دوستداران آن مرحوم صبر و سلامتی خواستاریم.

اخبار برگزیده

شناسه : 253859
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *