xtrim

در صورت عدم پرداخت بدهی در مدت زمان مقرر، خطوط تلفن مشترکان تخلیه می‌شود

به گزارش جهان صنعت نیوز: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، «پیمان قره‌داغی» با اشاره به اینکه خطوط تلفن ثابت و سیار صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده مشترکین، مشمول هزینه‌های دوره‌ای ماهانه مانند حق اشتراک می‌شود، افزود: در صورت عدم پرداخت صورتحساب از سوی مشترک، اپراتور می‌تواند پس از اجرای فرایند پیش‌بینی شده در مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای تخلیه خطوط مشترکان بدهکار اقدام کند.

وی در تشریح مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات گفت: بر اساس این مصوبه، اپراتورهای تلفن ثابت و همراه می‌توانند در بازه‌های زمانی حداقل یک ‌ماهه صورتحساب مشترکان را با تعیین مهلت پرداخت صادر کنند و پس از پایان مهلت پرداخت تعیین شده، ابتدا خط مشترک بدهکار را به مدت حداقل دو هفته یک‌طرفه کند و اگر مشترک پس از اطلاع‌رسانی مجدد اپراتور و ارسال اخطار کتبی و مهلت یکساله، بدهی خود را پرداخت نکند، اپراتور می‌تواند خط تلفن مشترک را بطور کامل تخلیه و جمع‌آوری کرده و امتیاز آن را از مشترک سلب کند.

قره‌داغی با اشاره به اینکه ممکن است برخی از مشترکان قبض دریافت نکنند، تصریح کرد: مشترکانی که به هر دلیلی صورتحساب تلفن خود را دریافت نکردند بایستی با مراجعه به پورتال اینترنتی و یا یکی از درگاه‌های پرداخت آن در مهلت تعیین شده اقدام کنند.

opal

مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف‌کننده رگولاتوری افزود: مشترکینی که خط تلفن آنها کارکرد بالایی دارد می‌توانند بر اساس مصوبه ۳-۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌صورت اختیاری وجهی را با عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کنند تا به دلیل کارکرد بالاتر از سقف تعیین شده، خطوط آن‌ها مشمول قطع یا یک‌طرفه شدن نشود.

قره‌داغی تصریح کرد: مشترکان به منظور تسریع در پرداخت صورتحساب، بروز رسانی و پیگیری مغایرت احتمالی پرداخت‌ها، می‌توانند صورتحساب خطوط خود را به صورت مستقیم از درگاه‌های اپراتور مربوط پرداخت کنند.

جزئیات مربوط به شرایط سلب امتیاز خطوط تلفن ثابت و سیار را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانخواندنیدانش و فناوری
شناسه : 279027
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *