کشتار نمازگزاران حرم شاهچراغ

به گزارش جهان صنعت نیوز:   «ضاربان که ۳ نفر بودند از بیرون حرم شاهچراغ شروع به تیراندازی و در ادامه با اسلحه به صف نمازگزاران شلیک کردند. براساس گزارش‌ها تا ساعت ۱۹ دیشب، حدود ۲۰ تن از شهروندان شهید شدند و بیش از ۱۰ تن از شهروندان زخمی شدند. براساس اخبار، دو نفر از ضاربان دستگیر شدند و یک نفر متواری است.» خبرگزاری میزان هم در خبری به نقل از فرمانده انتظامی فارس گزارش داد: بر اساس تصاویر دوربین‌ها، فرد تروریست و یک نفر بوده است. در ابتدا مسوولان استان اعلام کردند که ۳ نفر عامل این اقدام تروریستی بودند که در اطلاع‌رسانی‌های بعدی این گزارش اصلاح شد. وی افزود: فرد تروریست‌ از درب ورودی باب‌الرضا وارد شد و به سمت خادمین تیراندازی کرد و بعد وارد حرم شد و زائران را به رگبار بست.

نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی هم گزارش داد: تروریست‌ها ملیت ایرانی ندارند. یک منبع آگاه امنیتی در گفت‌‌وگو با تسنیم هم ضمن اشاره به حادثه تروریستی حرم شاهچراغ گفت: طبق بررسی اولیه، عامل این حادثه تروریستی، عنصر وهابی- تکفیری بوده است.
همچنین بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار فارس در شیراز، عوامل این حرکت تروریستی در حین ورود به صحن با اسلحه کلاشنیکف شروع به تیراندازی کرده‌اند. خشاب اضافه نیز به همراه داشته‌اند. عاملان این حادثه که از عناصر گروهک‌های تکفیری هستند از باب‌الرضا وارد حرم شاهچراغ شده‌اند و بعد صحن حضرت معصومه (س) شده‌اند و سپس خود را به شبستان اصلی حرم رسانده‌‌اند. بررسی‌های خبرنگار فارس نشان می‌دهد نیروهای انتظامات حرم نیز در این حمله تروریستی هدف قرار گرفته‌اند. یک دستگاه آمبولانس اتوبوسی به همراه نیروهای امدادی وارد محوطه حرم شد.
سیدکاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس نیز گفت: دو نفر از تروریست‌ها دستگیر و تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد. مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: در بین شهدا یک زن و دو کودک هم بودند. برخی اخبار هم حکایت از آن دارد که تا لحظه نگارش این گزارش آمار زخمی‌ها به ۴۵ نفر رسیده و حال ۷ نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.
سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس اعلام کرد: در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) و شهید و زخمی شدن تعدادی از هموطنان در حال حاضر تمام راه‌های ارتباطی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مسدود است.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 298664
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا