پوتین حتی با ویدئوکنفرانس در نشست گروه ۲۰ سخنرانی نمی‌کند

به گزارش جهان صنعت نیوز: سخنگوی کرملین گفت که رئیس‌جمهوری روسیه بنا ندارد از طریق ویدئوکنفرانس در نشست گروه ۲۰ سخنرانی کند.
«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین گفت که تصمیم بر عدم شرکت «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست گروه ۲۰ از سوی خود رهبر کرملین اتخاذ شده است.
وی افزود که دلیل این تصمیم ضرورت به حضور پوتین در روسیه عنوان شده است.
خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از پسکوف افزود که نیروهای روسیه همچنان در خرسون باقی می‌مانند و تغییری در موضع این کشور صورت نگرفته است.

دولت اندونزی که میزبان اجلاس خواهد بود نیز پیشتر اعلام کرده بود که ولادیمیر پوتین در نشست گروه ۲۰ شرکت نخواهد کرد. او در عوض وزیر خارجه را رهسپار بالی می‌کند.
به اعتقاد ناظران بین المللی با توجه به این که فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا تلفات ارتش روسیه را حدود ۱۰۰هزار کشته و زخمی اعلام کرده و دستور عقب نشینی نیروهای روسی از شهر خرسون میتواند یکی از دلایل اصلی این تصمیم پوتین باشد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه مدت‌هاست که شرکت خود در نشست گروه ۲۰ را باز گذاشته است. تحلیلکران سیاسی معتقدند که این نشست در درجه اول بر جنگ روسیه علیه اوکراین متمرکز خواهد بود.
بنابر اعلام دولت اندونزی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در نشست گروه ۲۰ در بالی شرکت نخواهد کرد و در عوض، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه راهی نشست ۲۰ کشور صنعتی بزرگ در جزیره اندونزی خواهد شد.

اخبار برگزیدهسیاسی

شناسه : 303577
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا