برگزاری آزمون‌های آیلتس در هاله‌ای از ابهام

اخباری ضد و نقیض مبنی بر لغو موقت آزمون‌های آیلتس از ماه اسفند تا اطلاع ثانوی به گوش می‌رسد. برخی از مراکز برگزاری این آزمون از قول سازمان سنجش این موضوع را مطرح کرده‌اند و در گروه‌های آنلاین خود خبر از پر شدن ظرفیت ثبت نام در آزمون‌های شفاهی و کتبی به واسطه انتشار این خبر داده‌اند. این در حالی است که پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی سازمان سنجش تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شب گذشته یکی از مراکز برگزار کننده آزمون آیلتس با ارسال ایمیل و انتشار اطلاعیه‌ای در کانال رسمی خود از توقف موقت ثبت‌نام و لغو موقت برگزاری آزمون‌های آیلتس از تاریخ یک اسفند ۱۴۰۱ خبر داد:

«پیرو دستور ابلاغی سازمان سنجش و آموزش کشور مورخ ۲۱ دی ماه ۱۴۰۱ در خصوص توقف ثبت نام آزمون‌های آیلتس از اول اسفند ۱۴۰۱ در کلیه مراکز، به آگاهی می‌رساند ثبت نام کلیه آزمون‌های اصلی سه مرکز اصلی از تاریخ یک اسفند ماه تا اطلاع ثانونی متوقف می‌شود. بدیهی است آزمون برای افرادی که پیش از این در آزمون‌های پس از اول اسفند ثبت نام کرده‌اند، برگزار خواهد شد و فعلاً ثبت‌نام جدیدی برای آزمون‌های پس از اول اسفند انجام نخواهد شد. لازم به ذکر است که تنها ظرفیت محدودی از آزمون‌های دی و بهمن ماه، باقی مانده که براساس اولویت ثبت نام به شرکت کنندگان تعلق خواهد گرفت. امیدواریم با رفع موانع و مشکلات موجود، فرایند ثبت‌نام هر چه سریع‌تر به روال عادی باز گردد.»

با این حال هنوز برخی از مراکز برگزاری آزمون امکان ثبت‌نام برای سال آینده را باز گذاشته‌اند؛ اگرچه کاربران اعلام می‌کنند که با وجود ثبت‌نام، ایمیل تأییدی برای آزمون دریافت نکردند و پس از پیگیری از این مراکز، هنوز به جواب قطعی نیز نرسیده‌اند. پیگیری‌های دیجیاتو حاکی از آن است که بسیاری از مراکز معتبر برگزاری آزمون از صحت انتشار این خبر اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و کاربران نیز از عدم پاسخگویی شفاف برخی مراکز خبر می‌دهند.

در سایت سازمان سنجش نیز اطلاعیه‌ای در این باره منتشر نشده است. پیگیری‌های دیجیاتو از روابط عمومی این سازمان نیز تا بدین لحظه، به نتیجه نرسیده است. برخی بر این باورند این اتفاق برای جلوگیری از موج‌ مهاجرت انبوه گرفته شده و برخی نیز آن را به وضعیت ارز و تغییرات نرخ آزمون ربط داده‌اند اما همه این‌ها شایعاتی است که نمی‌توان به طور رسمی آنها را تایید کرد.

در حال حاضر همه چیز در هاله‌ای از ابهام است و موجب سردرگمی و نگرانی متقاضیان این آزمون شده است. برخی نیز شرکت در آزمون‌های تافل یا سفر به ترکیه و عراق برای آیلتس را به عنوان راه‌های جایگزین پیشنهاد داده‌اند.

گفتنی است لغو موقت برخی آزمون‌های بین‌المللی مثل تافل یا GRE در ایران مسبوق به سابقه است و پس از مدتی، برگزاری آنها از سر گرفته شده است.

دانش و فناوری

شناسه : 323121
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا