xtrim

خصوصی‌سازی تنها راه نجات صنعت خودروسازی

جهان صنعت نیوز|  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره رغبت خودروسازان داخلی برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروسازی فرانسوی، گفت: اگرچه فرانسوی ها یکی از کشورهای مدعی در تولید خودرو هستند اما در حال حاضر آمریکا، ژاپن، چین و کره- که همزمان با ایران فعالیت در این صنعت را آغاز کرد- نیز در خودروسازی پیشتاز بوده و محصولات به‌روز و پیشرفته‌ای تولید می‌کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: تولید خودرو روند مناسبی داشت اما از زمانی که این صنعت دولتی شد مشکلات آن روزبه روز افزایش پیدا کرد چراکه مدیران دولتی برای ساماندهی مشکلات این صنعت تلاش چندانی نکرده و نمی‌کنند.

وی در تشریح نقش مدیران دولتی در مشکلات کنونی صنعت خودروسازی به داستانی اشاره کرد و اظهار کرد: حضور مدیران دولتی در شرکت‌های خودروسازی یادآور داستانی است که در آن مغازه‌دار برای حفاظت از اموال خود بهترین دونده شهر را استخدام کرد اما زمانی که دزد به مغازه آمد علی‌رغم توانایی بالای وی، دزد به راحتی فرار کرد زمانی که علت را از دونده جویا شدند گفت دزد برای خودش می‌دوید اما من برای صاحب مغازه دویدم، علت مشکلات صنعت خودروسازی نیز پس از دولتی شدن همانند این داستان است.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطرنشان کرد: با دولتی شدن خودروسازی‌ها، فساد در این صنعت آغاز شد و تصمیمات مسئولان به ضرر این صنعت تمام شد.

opal

منصوری بیان کرد: هر شرکت خودروسازی که به دنبال سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی باشد مانند رنو و پژو نمی‌تواند به دستاوردهای بزرگی دست پیدا کند چراکه در حال حاضر مرزها برای واردات خودرو بسته بوده و فساد در صنعت خودروسازی به راحتی در جریان است، رویه ای که دولت برای حمایت از خودروسازی‌ها درپیش گرفته به مثابه دانش‌آموزی است که ۱۲ سال بدون گذراندن امتحان، در کلاس درس حاضر شود در این شرایط دانش‌آموز مسلماً فرد باسوادی نمی‌شود همانند آنچه در صنعت خودروسازی اتفاق افتاده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه رقابت باعث رشد هر صنعتی می‌شود و در حال حاضر فرصت رقابت از خودروسازها گرفته شده است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های ارائه شده توسط مدیران خودروسازی اجرایی نیست، آنها اهدافی را دنبال می‌کنند که مسلماً محقق نمی‌شود.

 منصوری با بیان اینکه وضعیت خودروسازی هر ساله بدتر می شود، ادامه داد: خصوصی سازی تنها راهکار مناسب برای نجات خودروسازی است اما در تحقق این امر باید توجه شود که سهام دولت در شرکت های خودروسازی به افرادی واگذار شود که اهلیت لازم را داشته باشند و بتوانند مشکلات این صنعت را رفع کنند.

وی با بیان اینکه خودروسازان تنها هزار میلیارد تومان دارایی دارند، تصریح کرد: اگرچه دارایی خودروسازان چندان با ارزش نیست اما باید باید تمام این دارایی‌ها فروخته شود چراکه بدهی آ نها حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان فاجعه پنهان هستند، بیان کرد: در صورتی که مردم پول‌ و اعتبارات خود را از این صنعت خارج کنند خودروسازی به زمین می‌خورد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 32992
لینک کوتاه :