هر سه شنبه چشم ها به خیابان آزادی دوخته می شود

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار درباره برگزاری جلسه کمیته مزد گفت: مقرر شد از جلسات بعدی کمیته دستمزد داده‌های لازم برای عدد و رقم سبد معیشت از سوی نمایندگان دولتی ارائه شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز:حمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار، با اشاره به برگزاری اولین جلسه کمیته مزد ۱۴۰۲ در روز چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ با حضور شرکای اجتماعی گفت: خواسته کارگران مانند سال‌های قبل توجه به دو موضوع اصلی یعنی نرخ تورم و سبد معیشت است.

وی گفت: دستمزد باید با توجه به نرخ تورم و به‌‌گونه‌ای تعیین شود که کارگران بتوانند از پس هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار بربیایند، بنابراین برای ما سبد معیشت و محاسبۀ آن، اولویت اصلی است.

سرویس کلان به نقل از تسنیم، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در ارتباط با ادعای تورم‌زا بودن دستمزد که از هفته‌های قبل توسط برخی نمایندگان و مقامات دولت مطرح شده است نیز گفت: دستمزد کارگران هیچ وقت تورم‌زا نیست, تورم را نمی‌سازد بلکه دنباله‌روی تورم است؛ دستمزد هیچ زمان پیشتاز تورم نبوده و نخواهد بود؛ بنابراین معادله را به‌عکس متوجه شده‌اند.

وی درباره اینکه عده‌ای می‌گویند نرخ‌ها قرار است به شهریور ۱۴۰۰ برگردد گفت: ما بارها اعلام کرده‌ایم اگر موفق شدند و قیمت‌ها و تمام قیمت‌ها را به شهریور ۱۴۰۰ بازگردانند, ما به‌دنبال افزایش دستمزد نیستیم.

تاجیک بیان کرد: مقرر شد نمایندگان دولتی داده‌های لازم برای محاسبه سبد معیشت را در جلسه بعدی ارائه دهند. با توجه به اینکه زمان زیادی تا پایان سال نداریم و با توجه به اینکه چارچوب محاسبه سبد معیشت مشخص است, داده‌های لازم را بیاورند تا در جلسه بررسی کنیم و بتوانیم در کوتاه‌ترین زمان عدد سبد معیشت را به دست آوریم تا بتوانیم وارد جلسات شورای‌عالی کار شویم.

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار گفت: جلسات کمیته دستمزد ۱۴۰۲ از این پس سه‌شنبه‌ها ساعت ۴ بعدازظهر خواهد بود.

اقتصاد کلان

شناسه : 331385
لینک کوتاه :

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا