ارزش پاداش پایان سال آب رفت؛

عیدی ۴۰ دلاری دولت به کارمندان

دولت امسال عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را برای کارمندان درنظر گرفت. رقمی که نسبت به سال گذشته افزایش بیش از ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. با این وجود،‌ این مبلغ از یک منظر کم‌ترین میزان از سال ۱۳۹۰ محسوب می‌شود.

به گزارش جهان صنعت نیوز، با تصویب هیات وزیران، میزان و ضوابط پرداخت عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت (پاداش پایان سال)  تعیین شد.

در این جلسه به دستگاه‌های اجرایی اجازه داده شد به کارمندان خود مبلغ ثابت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عیدی پرداخت نمایند.

علاوه بر مبلغ عیدی، در راستای حمایت از خانواده مبالغی به شرح زیر توسط مرجع پرداخت کننده عیدی به شرح زیر پرداخت می شود:

 -بابت همسر مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان

– بابت هر فرزند تحت تکفل مبلغ ثابت ۲۰۰ هزار تومان

عیدی کارمندان دولت چقدر زیاد شد؟

اگر مبالغ مربوط به همسر و فرزندان را در نظر نگیریم، عیدی کارکنان دولت نسبت به سال گذشته افزایش ۱۲.۵ درصدی را نشان می‌دهد. عیدی سال گذشته کارکنان دولت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شده بود.

از سال ۱۳۹۰، بیش‌ترین افزایش عیدی کارکنان دولت مربوط به سال ۱۳۹۲ بود. در آن سال عیدی کارکنان دولت با افزایش ۲۵.۱ درصدی به ۵۰۳ هزار تومان رسید.

سال ۱۳۹۹ نیز با افزایش ۲۵ درصدی یکی از بهترین سال‌های برای کارمندان دولتی محسوب می شود. در این سال عیدی کارکنان دولت به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

در نقطه مقابل سال گذشته عیدی کارکنان دولت تنها افزایش ۶.۷ درصدی را تجربه کرد. این کم‌ترین میزان افزایش عیدی از سال ۱۳۹۰ بشمار می‌آید.

از عیدی ۲۰۰ دلاری تا ۴۰ دلاری

با این وجود ارزش دلاری عیدی کارکنان دولت در سال ۱۴۰۱، کم‌ترین میزان از سال ۱۳۹۰ محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن قیمت حدود ۴۵ هزار تومانی دلار، ارزش دلاری عیدی امسال حدود ۴۰ دلار می‌شود.

سال گذشته نیز ارزش دلاری عیدی کارکنان دولت حدود ۵۹ دلار بود که پس از امسال، کم‌ترین میزان از سال ۱۳۹۰ محسوب می‌شود.

طی حدود ۱۲ سال گذشته، سال ۱۳۹۵ از این حیث رکورددار بوده‌است. در سال ۱۳۹۵ دولت۷۷۰ هزار تومان عیدی برای کارکنان در نظر گرفت. با در نظر گرفتن دلار حدود ۳هزار و ۹۰۰ تومان، مبلغ عیدی کارکنان دولت در آن سال به بیش از ۲۰۰ دلار می رسید.

سال ۱۳۹۴ نیز عیدی کارکنان دولت حدود ۱۹۷ دلار بود.

ارزش دلاری عیدی

اخبار برگزیدهاقتصاد کلان

شناسه : 332735
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا