پیشنهاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس؛

با افزایش تولید روغن زیتون نیاز روغن خوراکی را رفع می کنیم

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توانیم با افزایش تولید روغن زیتون و کاهش واردات روغن رفع کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با اشاره به افزایش تولید روغن زیتون به منظور کاهش نیاز به واردات روغن خوراکی گفت: زیتون دانه روغنی ارگانیک و مصرف آن تاثیر زیادی بر درمان بیماری‌ها دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حدود ۹۰ درصد از روغن خوراکی کشور ما وارداتی است و باید این وابستگی را کاهش دهیم، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از نیاز کشور به روغن خوراکی را می‌توانیم با استفاده از روغن زیتون تامین کنیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه باغات زیتون در کنار کاهش وابستگی ایجاد اشتغال می‌کند، ادامه داد: با توجه به اقلیم گرم و خشک بیشتر نقاط کشور درخت زیتون می‌تواند جایگاه خوبی پیدا کند کما اینکه از گذشته نیز اینگونه بوده است.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها را برای تامین نیاز کشور به روغن خوراکی پای کار بیاوریم، گفت: شورای بین‌المللی زیتون در اسپانیا می‌تواند ارقامی از زیتون را که در برابر گرما، کم آبی، شوری و سرما مقاوم هستند را در اختیار تولیدکنندگان ما قرار دهد تا بتوانیم گام های خوبی برداریم.

منبع: خانه ملت

کشاورزی

شناسه : 360671
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا