گمانه‌زنی نایب رییس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران؛

کاهش قیمت طلا و سکه ادامه دارد

یک فعال بازار طلا و جواهر با تأکید براینکه برنامه سفر رئیس جمهور به افریقا موجب کاهش قیمت طلا و ارز شده است، گفت: قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محمد کشتی‌آرای فعال بازار طلا در ارتباط با وضعیت فعلی بازار طلا و سکه، گفت: بازار طلا از ابتدای هفته جاری، پس از دو هفته ثبات برخلاف قیمت‌های جهانی، روند کاهشی در پیش گرفته و کاهش قیمت طلا و سکه ادامه دارد.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر علت کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و ارز طی روز جاری را برنامه سفر رئیس جمهور به آفریقا اعلام کرد و گفت: سفرهای اخیر اقای رئیسی و برقراری روابط اقتصادی با کشورها، ثبات نسبی قیمت ارز در هفته ‌های اخیر، خبرهای مثبت سیاسی و اقتصادی و نزدیک شدن به ایام محرم می تواند باعث ادامه روند کاهشی قیمت‌ها در بازار شود.

وی با اشاره به افزایش طلای جهانی در روز جاری، گفت: با این حال اما قیمت سکه نسبت به دیروز ۴۵۰ هزار تومان کاهش یافته و به کانال ۲۷ میلیون تومان بازگشته است.

کاهش قیمت انواع سکه

به گفته این فعال بازار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم با ۴۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز ۲۵ میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز با ۴۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

کشتی آرای با بیان اینکه حباب سکه برای اولین بار در یک سال گذشته به زیر ۵ میلیون تومان رسیده است؛ گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۲۵ هزار تومانی به قیمت ۲ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسیده است.

وی ضمن تأکید بر خروج سوداگران از بازار طلا و سکه تصریح کرد: وضعیت خرید و فروش در بازار هم اکنون کاملاً عادی است و فقط خریداران واقعی در بازار حضور دارند.

منبع: تسنیم

طلا و ارز

شناسه : 361083
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *