xtrim

دنیا دنبال خودروی برقی است اما ما درگیر گیربکس اتوماتیک هستیم

وزیر صمت گفت: دنیا گیربکس اتوماتیک را کنار گذاشته و در حال برقی کردن خودروهاست و ما تازه در حال ایجاد گیربکس اتوماتیک هستیم؛ این یک خطای راهبردی است و ما هم باید به سمت برقی سازی حرکت کنیم.

به گزارش جهان صنعت نیوز، عباس علی آبادی امروز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع گفت: اگر صنعتی داریم که در کشور فقط ماشین تولید می‌کند. به دست مردم می‌دهد و یا کشوری شبیه به همین جا، این قابل قبول نیست. ما باید جزء بهترین‌های دنیا قرار باشیم. چون لیاقت آن را داریم. مانند ساخت توربین گاز که جز بهترین‌ها هستیم و به دنیا ثابت کردیم که می‌توانیم.

وزیر صمت افزود: اینکه بگوییم نیروی کار ایرانی قابلتی ندارد. بهره وری ندارد غیرقابل قبول است. ما به نیروی کار ایرانی ارج نمی نهیم. حق و حقوقش را نمی‌دهیم. چطور همین فرد در کانادا و آمریکا می‌درخشد اما اینجا نمی‌تواند. دلیل این است که می‌خواهیم از این نیروی کار به مفت استفاده کنیم و این درست نیست.

او تاکید کرد: اگر قدر نیروی انسانی را بدانیم می‌بینیم که اتفاقاً ظرفیت‌های بالایی دارد. باید همه این ظرفیت‌ها را به کار بگیریم.

opal

صادر کردن مس و آلومینیوم به صورت خام

علی آبادی با اشاره به تحولات سریع برای پیشرفت صنایع در جهان گفت: ما همچنان با بهره‌وری بسیار پایین در کشور درگیر مشکلات هستیم. در حالی که دنیا در حال ایده پردازی برای انقلاب صنعتی ششم است. ما هنوز در انقلاب صنعتی اول به سر می‌بریم.

او ادامه داد: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود. مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.

وزیر صمت با تاکید بر لزوم حرکت به سوی دانش بنیان‌ها برای کنترل انرژی گفت: منکر صنایع فولاد و مس نیسیتیم. اما الان ژنراتور می‌سازیم اما با مس خارجی؛ مس داخلی فقط برای صادرات خوب است که ببرند آنجا فراوری کنند. بعد به کشور برگردانند.

او تاکید کرد: صادر کردن مس و آلومینیوم به صورت خام، صادرات ثروت کشور است که ارزشمند نیست.

توسعه پایدار با حرکت به سمت محصولات صادرات محور

علی آبادی افزود: ما باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم. این خطای راهبردی است که درگیربکس اتوماتیک سرمایه‌گذاری کنیم. زیرا دنیا آن را کنار گذاشته و ما تازه در حال ایجاد آن هستیم. بنابراین باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم.

وزیر صمت افزود: یک خودروی برقی برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۵۰۰ کیلووات ساعت برق می‌خواهد.اگر با خورشید برق آن را تأمین کنیم ۷ سنت می‌شود که ۷ ضرب در ۱۵ یک دلار می‌شود. اما اگر با بنزین برود بین ۸ تا ۱۰ لیتر بنزین می‌خواهد.

او تاکید کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق می‌افتد که به سمت محصولات صادرات محور حرکت کنیم. صنایع باید بتوانند ارز خود را تأمین کنند و این جز با رویکرد صادرات محور بودن محقق نخواهد شد. آن هم صادرات بر اساس مزیت‌های کشور نه صادراتی که انرژی بر هستند.

وزیر صمت گفت: ما با واردات مخالف نیستیم، اما واردات باید برای تنظیم گری باشد آن هم کالاهایی که در کشور مزیت آن را نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خودرو
شناسه : 361884
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *