واکنش سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در مورد مالیات بر ارزش افزوده دارو

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در واکنش به اظهارات اخیر نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی، گفت: ایشان مطرح کرد ۸ ماه طول کشید تا مصوبه مالیات بر ارزش افزوده برای دارو لغو شود در حالی که این مصوبه، مصوبه سران قوا بود نه مجلس و به ایشان توصیه می کنم قبل از هر اظهارنظری اطلاعات لازم را اخذ کنند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، سلمان اسحاقی در واکنش به اظهارات نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی مبنی بر اینکه مصوبات مجلس یکی از عوامل اصلی کمبودهای دارویی است، گفت: ادعاها و موضع گیری های ایشان به خاطر جایگاهشان باید پیوست کارشناسی داشته باشد. زیرا ارائه اطلاعات غلط و نادرست توسط چنین افرادی یکی از مشکلات حوزه تامین دارو است.

وی افزود: ایشان مطرح کرد ۸ ماه طول کشید تا مصوبه مالیات بر ارزش افزوده برای دارو لغو شود. در حالی که این موضوع، مصوبه سران قوا بود نه مجلس. عدم اطلاع ایشان از این موضوع برداشت های غلط را در پی دارد. به ایشان توصیه می کنم قبل از هر اظهارنظری اطلاعات لازم را اخذ کنند.

نماینده مردم قائنات در مجلس ادامه داد: به طور قطع ایشان می دانند که مجلس یازدهم به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس جلسات مستمر و مداومی را حتی به صورت هفتگی با سندیکای صاحبان دارویی برگزار کرده است. در این رابطه هر گونه مطالبه گری از دولت و قانون گذاری در مجلس پیوست اخذ نظرات از صاحبان سندیکا را داشته است. نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی گویا فراموش کرده مجلس در مورد طرح دارویار برای پرداخت مطالبات بخش خصوصی تا چه اندازه انرژی و نیرو گذاشت و جلسات مکرری را برگزار کرد. در نهایت شاهد پرداخت بخش اعظم مطالبات طرح دارویار توسط وزارت بهداشت و بیمه‌ها بودیم.

اصلاح مالیات بر ارزش افزوده دارو از ۹ درصد به صفر

اسحاقی یادآور شد: قرار شد مالیات بر ارزش افزوده دارو و تجهیزات پزشکی به عنوان مصوبه دولت در اصلاحیه بودجه از ۹ درصد به یک درصد کاهش یابد. اما با پیشنهاد کمیسیون بهداشت مالیات صفر درصد شد. یکی از افتخارات مجلس این است که حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ درصد به یک درصد کاهش یافت.

وی گزارش های مستمر ماده ۱۰۷ آیین نامه داخلی مجلس در مورد دارو و توجه به روند پرداخت ارز را یکی از اقدامات موثر مجلس یازدهم دانست. در ادامه گفت: از نایب رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی به خاطر جایگاه حقوقی شان می خواهیم با استفاده از نظرات کارشناسی، اطلاعات درست و موثق را به مردم ارائه کند.

منبع: خانه ملت

سیاسیعمومی

شناسه : 366219
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا