عرضه اولیه‌ها در ۵ سال آینده شدت می‌گیرد

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از مصوبات این کمیسیون برای تقویت بازار سرمایه در ۵ سال آینده خبر داد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در خصوص رویکرد کمیسیون متبوعش نسبت به بازار سرمایه، گفت:کمیسیون تلفیق مجلس دو راهبرد را در خصوص تقویت بازار سرمایه پیش برده است. اول آنکه که در مواد مختلف به خصوص در فصل رشد اقتصادی تلاش کرد تا شرایط مداخلات دولت در امور شرکت ها، مخصوصا شرکت های سهامی عام که مردم آنجا سهامدار محسوب می شوند را کاهش و آنجا که موجب ضرر و زیان سهامداران می شود به ویژه در حوزه های صنعت، معدن و کشاورزی دولت را از هرگونه مداخله منع کرده ایم و این بزرگ ترین کمک مجلس و دولت به بازار سرمایه است.

راهبرد عمق بخشی به بازار سرمایه و افزایش عرضه اولیه در برنامه هفتم توسعه

زنگنه  افزود: دومین راهبرد عمق بخشی به بازارسرمایه و افزایش عرضه اولیه است. بر این اساس مقرر شد سهام شرکت های دولتی، صندوق های بازنشستگی و نیز بخشی از دارایی و سهام بانک ها و موسسات مالی از طریق بازارسرمایه در طول برنامه هفتم به مردم واگذار شود و با انجام این مهم عرضه اولیه در ۵ سال برنامه هفتم افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد:الزام دولت به تشکیل صندوق پروژه و گسترش ابزارهای بازارسرمایه جهت مشارکت مردم در پروژه های صنایع بالادستی نفت و گاز نیز به راهبرد مذکور کمک خواهد کرد.

خانه ملت

بورس

شناسه : 366303
لینک کوتاه :

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا