واردات خودروی باکیفیت کلید حل مساله کاهش مصرف سوخت

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا زمانی که انحصار بازار خودرو کشور شکسته نشود شرکت‌های خودرو ساز در جهت افزایش کیفیت اقدام نخواهند کرد.

به گزارش جهان صنعت نیوز، شهباز حسن پوربیگلری درباره واردات خودروهای کارکرده و نو، گفت: با اقدام خوب و قاطع مجلس در ارتباط با بحث واردات خودروی نو و کار کرده مردم بسیار امیدوار شدند. تا حدی سوداگری‌ها در بازار خودرو کنترل شد. اما امروز با گذشت نزدیک به یکسال از تصویب قانون واردات خودرو نو عملا اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده و طرح واردات خودرو کارکرده نیز همچنان معطل تصویب آیین‌نامه در هیات دولت است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: سالانه بیش از هفده هزار نفر از هموطنان‌مان در خودروهایی ناایمن که به درستی از سوی مردم «ارابه‌های مرگ» لقب گرفته‌اند. تصادفات جانشان را از دست می‌دهند طبق آمار کشته‌های تصادفات رانندگی در ایران سالانه دو برابر کل قاره‌ی اروپاست.

وی اضافه کرد: نقش خودروی‌های بی‌کیفیت در تصادفات بیش از پنجاه درصد است. یعنی با تولید و واردات خودروهای با کیفیت و به روز می‌توان سالانه نیمی از هموطنان را از خطر مرگ نجات داد و با جلوگیری از این میزان خسارت جانی و مادی می‌توان برای چند ‌ده هزار نفر شغل ایجاد کرد.

رکورد شکنی مصرف سوخت در کشور

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: امروز دولتمردان از رکورد شکنی مصرف سوخت در کشور سخن ‌می‌گویند. تقصیرها را گردن مردم می‌اندازند اما فراموش کرده‌اند که بی کیفیت‌ترین‌ و پر‌مصرف‌ترین خوردوها را با قیمتی گزاف در بازاری غیر رقابتی تحویل مردم می‌دهند.

وی افزود: تا زمانی که انحصار بازار خودرو کشور شکسته نشود. شرکت‌های خودرو ساز در جهت افزایش کیفیت اقدام نخواهند کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: صدای اعتراض به حق مردم در‌ موضوع خودرو باید شنیده شود. مجلس باید به وظیفه‌ی نظارتی خود عمل و موانع واردات خودرو را به فوریت رفع کند، کلید حل مساله‌ی کاهش مصرف سوخت، واردات خودروی با کیفیت و کم مصرف است.

طولانی شدن روند تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده

حسن پور با انتقاد از طولانی شدن روند تصویب آیین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیات دولت با اشاره به آیین نامه واردات خودروهای نو، گفت: در این موضوع مهم و حیاتی که دغدغه مردم است نباید زمان را از دست داد.

وی افزود: نباید دولت به گونه‌ای آیین‌نامه بنویسد که با تعیین سقف قیمتی و چندصد دلار بالا و پایین شدن قیمت خودروی وارداتی عملا قانون واردات را بی اثر و ناتوان کند. باید در راستای وارادت خودرو نو و کارکرده به عنوان دغدغه مهم مردم به سرعت کاری انجام گیرد. ما در مجلس قطعا با حساسیت ویژه این موضوع را تا نتیجه نهایی پیگیری خواهیم کرد.

منبع: خانه ملت

خودرو

شناسه : 375906
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا