آشنایی با تمامی فرآیندهای نرم افزار CRM
برای حفظ و رشد هر کسب و کاری، مشتریان نیروی محرکه شمرده میشوند. با این اوصاف، نه تنها لازم است به رضایت مشتریان توجه نمود بلکه باید از فناوری نیز در این راه کمک گرفت.
در دنیایی که در آن همیشه فناوری در حال تکامل است، هماهنگی با تغییرات امر اجتناب ناپذیری است. کسبوکارها با پیچیدگیهای فزایندهشان در فرآیندها و شیوههای مختلف عملکرد، برای ماندن در رقابت باید از پیشرفت فناوری استقبال کنند. از طرفی، وقتی از کسب و کار صحبت میکنیم، اولین چیزی که به ذهن میرسد مشتریان آن کسب و کار است. پس برای حفظ و رشد هر کسب و کاری، مشتریان نیروی محرکه شمرده میشوند. با این اوصاف، نه تنها لازم است به رضایت مشتریان توجه نمود بلکه باید از فناوری نیز در این راه کمک گرفت.
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) اغلب به عنوان فرآیند، استراتژی یا فناوری نامیده میشود که سازمانها را قادر میسازد روابط با مشتریان، فروشندگان و تامین کنندگان خود را مدیریت کنند.
در این مطلب به CRM به عنوان یک فناوری نگاه خواهیم کرد. نرمافزار CRM اوج ابری به عنوان بهترین CRM ایرانی به کسب و کارها کمک میکند تا دادههای مشتری را حفظ کنند، نظم سازمانی را ارتقا دهند، تعاملات مشتری را ردیابی میکند و روابط با مشتری را بهبود میبخشد.
سیستم نرمافزاری CRM اوج ابری…
- دادههای مشتری را از منابع و برنامههای مختلف جمعآوری میکند و آنها را در یک مکان متمرکز ذخیره میسازد.
- فرآیندهای تکراری فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را خودکار میکند.
- مشتریان بالقوه و فعلی را ردیابی میکند.
- فرصتهای پرفروش را شناسایی میکند.
- همکاری بین بخشی را ترویج میکند.
- و…
یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری دادههای مشتریان فعلی و سرنخها را جمع آوری میکند، سپس آن را در دسترس تیمهای داخلی قرار میدهد. یک دیدگاه کلی از مشتریان و سرنخها به تیمهای سازمان شما اجازه میدهد تا سفرهای شخصیسازیشده برای مشتری طراحی کنند. نتیجه این است که احتمال بسته شدن فروش و جذب مشتریان با ارزش بالا در طول عمر بیشتر خواهد شد.
فرآیندهای CRM
همانطور که گفته شد، یک CRM این توانایی را دارد که در طیف گستردهای از فعالیتها مانند ثبت تماس، ردیابی معاملات و مدیریت درخواستها به شما کمک کند. در ادامه چند نمونه از فرآیندهای CRM اوج ابری را بررسی خواهیم کرد.
جمعآوری اطلاعات:
کاربران میتوانند اطلاعات مشتریان جدید را در نرمافزار CRM اوج ابری وارد کنند. این اطلاعات شامل نام، نشانی، شماره تلفن، ایمیل و سایر جزئیات مشتری میشود. جمعآوری اطلاعات مشتریان به سازمان امکان میدهد تا از نزدیکترین تعامل با مشتریان خود مطلع شود. این اطلاعات به تیمهای بازاریابی و پشتیبانی کمک میکند تا با مشتریان به شکل مطمئنتر و مؤثرتر ارتباط برقرار کنند. با داشتن دادههای دقیق و مرتبط در مورد مشتریان، سازمان میتواند تجربه مشتری را بهبود ببخشد. این به معنای ارائه خدمات و محصولات با توجه به نیازها و ترجیحات مشتریان است.
با اطلاعات به روز و دقیق، تیمهای فروش میتوانند معاملات موفقتری انجام دهند. اطلاعات در مورد تاریخچه تعاملات و نیازهای مشتریان به تیم فروش کمک میکند تا معاملات را به خوبی به انجام برسانند. با داشتن دادهها و گزارشهای مربوط به عملکرد تیمهای مختلف، مدیران میتوانند عملکرد تیمها را مدیریت کرده و بهبود دهند. اطلاعات جمعآوریشده به تیمهای فروش امکان میدهد تا بهخوبی مدیریت مراحل مختلف معاملات و فرصتهای تجاری را انجام دهند.علاوه بر این، CRMهای مدرن پشتیبانی از دستگاههای تلفن همراه را ارائه میدهند و به تیمهای شما اجازه میدهند اطلاعات ارزشمندی در مورد دادههای CRM حتی در خارج از دفتر کسب کنند.
تقسیمبندی مشتریان: فرآیند تقسیمبندی مشتریان در سیستم مدیریت مشتری به معنای دستهبندی و تقسیم مشتریان بر اساس ویژگیها، نیازها، و ویژگیهای مختلف به منظور بهترین مدیریت و خدماترسانی به آنها است. این اطلاعات به تیمهای بازاریابی و فروش کمک میکنند تا به شکل مؤثرتر و شخصیتر با هر گروه از مشتریان ارتباط برقرار کنند و به سازمان این امکان را میدهد تا خدمات و محصولات را با توجه به نیازها و ترجیحات هر گروه مشتری بهبود ببخشد.
این به معنای بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت آنها است. با تقسیمبندی مشتریان، سازمان میتواند استراتژیهای بازاریابی خود را به شکل مؤثرتر و هدفمندتری طراحی و اجرا کند و بفهمد کدام گروه از مشتریان بیشترین پتانسیل معامله را دارند و منابع خود را به طور مؤثرتر تخصیص دهد. تیمهای فروش نیز میتوانند به بهترین شکل ممکن در مورد هر گروه از مشتریان متمرکز شوند.
تحلیل داده ها
تحلیل دادهها در نرمافزار مدیریت مشتری (CRM) به معنای بررسی و ارزیابی اطلاعات مشتریان و تعاملات آنها با سازمان است. این فرآیند به تفکیک دادهها، شناخت الگوها و ارائه اطلاعات مفهومی به منظور تصمیمگیریهای بهتر در سازمان کمک میکند. تحلیل دادهها به سازمان امکان میدهد تا مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن بشناسند و اطلاعات ارزشمندی در مورد نیازها، ترجیحات و عادات مشتریان به دست آورند. با تحلیل دادهها، سازمان میتواند استراتژیهای بازاریابی خود را به شکل مؤثرتر و دقیقتر طراحی کند. این اطلاعات به کمک تعیین هدفگذاری تبلیغاتی و بهبود کمپینهای تبلیغاتی میآید.
تحلیل دادهها به سازمان امکان میدهد تا به بهترین شکل ممکن خدمات و محصولات خود را با توجه به نیازها و ترجیحات مشتریان بهبود بخشند و بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت آنها را کسب کنند. همچنین به تیمهای فروش کمک میکند تا فرصتهای تجاری را به بهترین شکل ممکن دنبال کنند و به موقع معاملات را پیگیری کنند. تحلیل دادهها به مدیران اطلاعات ارزشمندی در مورد عملکرد بازاریابی، فروش، و خدمات مشتریان ارائه میدهد.
کمک به توسعه استراتژی در سازمانها: CRM اوج ابری اطلاعات زیادی در مورد مشتریان و تعاملات آنها جمعآوری و تجزیه و تحلیل میکند. با تجزیه و تحلیل دادهها و شناخت بهتر مشتریان، سازمان میتواند به بهترین شکل ممکن استراتژیها و خدمات خود را به نیازها و ترجیحات مشتریان تطبیق دهد. این تطبیق میتواند به بهبود تجربه مشتری و افزایش رضایت آنها منجر شود. با تجزیه و تحلیل دقیق دادهها و داشتن اطلاعات مفهومی در مورد بازار و مشتریان، سازمان میتواند استراتژیهای موثرتری را طراحی و اجرا کند. این استراتژیها میتوانند به بهبود در بازاریابی، فروش، و خدمات مشتریان منجر شوند.
مدیریت موفق روابط به مدیریت داده بستگی دارد و دسترسی به یک تصویر کامل از تمام تعاملات شما با مشتری لازم و ضروری است. فناوریهای جدید مثل میتوانند CRM به شما در جمعآوری، تجزیه و تحلیل و اعمال بینش دادهای که برای درک ارزش کامل هر مشتری نیاز دارید، کمک کنند.
خواندنیلینک کوتاه :