اهمیت و اصول شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

شستشوی بالش در ماشین لباسشویی می‌تواند یکی از مواردی باشد که برای بسیاری از ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بالش‌ها، به دلیل استفاده روزانه، به سرعت کثیف می‌شوند و شستشوی آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا بهداشت و سلامت پوستی خوبی داشته باشید. با این حال، شستشوی درست و بهینه بالش در ماشین لباسشویی، نیازمند رعایت چند نکته است. در این مقاله، به بررسی این نکات و روش‌های شستشوی بالش در ماشین لباسشویی خواهیم پرداخت.

اهمیت و اصول شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

بیشتر بخوانید» سامسونگ یکی از بهترین برندهای تولید کننده ماشین لباسشویی است که محبوبیت زیادی در میان کاربران ایرانی دارد. در صورتی که شما هم از ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده می کنید و به تازگی، متوجه بروز مشکلی در آن شده اید می توانید از خدمات آرین تعمیر،  تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ در مشهد با بهترین قیمت و کیفیت، بهره مند شوید. 

با ما همراه باشید تا با آموزش روش‌هایی ساده و کارآمد بتوانید بالش‌های خود را به راحتی و به بهترین شکل ممکن شستشو دهید.

اهمیت شستن بالش در ماشین لباسشویی چیست؟

همانطور که در مقدمه هم به آن اشاره کردیم شستشوی بالش در ماشین لباسشویی، اهمیت بسیاری دارد. بالش‌ها، به دلیل استفاده روزانه، به سرعت کثیف می‌شوند و در صورت عدم شستشو، باعث جمع شدن باکتری‌ها و عفونت‌های پوستی می‌شوند. همچنین، بالش‌های کثیف می‌توانند باعث بروز حساسیت‌های ناشی از گرد و غبار و آلودگی هوا شوند. با شستشوی منظم بالش‌ها در ماشین لباسشویی، می‌توانید از این مشکلات جلوگیری کنید و بهداشت و سلامتی خود را حفظ کنید. همچنین، شستشوی بالش در ماشین لباسشویی، به شما کمک می‌کند تا بالش‌های خود را به بهترین شکل ممکن شستشو دهید و از طریق برنامه‌های خاص شستشوی بالش، به بهترین نتیجه برسید.

برنامه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی چیست؟

برنامه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی

منظور از برنامه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی، یک برنامه شستشوی خاص است که با استفاده از آن می توان انواع بالش ها را بدون اینکه آسیبی به ماشین لباسشویی و یا بالشت وارد شود، شست. پس به هیچ عنوان اهمیت انتخاب برنامه مناسب شست و شوی بالش در ماشین لباسشویی را دست کم نگیرید؛ چرا که کوچکترین اشتباهات در استفاده از ماشین لباسشویی می توانند آسیب های جدی به این دستگاه ها وارد کنند که در این صورت باید اقدامات لازم برای تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد را انجام دهید. 

بهترین برنامه ماشین لباسشویی برای شستن بالش، برنامه حالت بهداشتی می باشد.

به طور کلی برنامه مناسب شستشوی بالش در ماشین لباسشویی، برنامه ای است که با استفاده از آب گرم و چرخش سریع، فرآیند شست و شوی انواع بالش را در حداقل زمان ممکن (۳۰ دقیقه) طی می کند.

نحوه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی به چه صورت است؟

نحوه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی بسته به جنس بالش، ممکن است متفاوت باشد. در ادامه، نحوه شستشوی بالش‌های مختلف را بررسی می‌کنیم:

  • شستن بالش پر در ماشین لباسشویی

در اولین مرحله از شستشوی بالش پر در ماشین لباسشویی، ابتدا باید روبالشتی را از بالش جدا کنید.

نکته: روکش بالش را به صورت جداگانه در ماشین لباسشویی بشویید.

سپس در صورتی که روکش اولیه بالش هیچ گونه پارگی نداشت، آن را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. در غیر این صورت پرها در طول چرخه شستشوی بالش در ماشین لباسشویی، داخل دستگاه، پخش و پراکنده شده و می تواند منجر به خرابی ماشین لباسشویی شود.

هنگام شستن بالش با ماشین لباسشویی، مطمئن شوید تعادل دستگاه، برقرار است. بدین منظور پیشنهاد می کنیم ۲ بالش را به طور همزمان در ۲ طرف لباسشویی قرار دهید.

نکته: عدم توازن ماشین لباسشویی می تواند آسیب های جدی به لباسشویی های تولیدی برندهای مختلف از جمله ال جی وارد کند؛ از آنجایی که تعمیر خرابی های ماشین لباسشویی ال جی، نیاز به تخصص و تجربه دارد، پیشنهاد می کنیم که در صورت بروز هر گونه مشکل در لباسشویی های تولیدی این برند، حتما به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی در مشهد مراجعه کنید. 

بهترین دمای آب برای شستن بالش پر با لباسشویی، آب ولرم و بهترین شوینده، شوینده های ملایم هستند.

در آخرین مرحله برای خشک کردن بالش پر پس از شستن با ماشین لباسشویی، پیشنهاد می کنیم از تکنیک های طبیعی به جای خشک کن لباسشویی، استفاده کنید.

  • شستشوی بالش پشم شیشه با ماشین لباسشویی

اگر بالش شما از جنس پشم شیشه است، پیشنهاد می کنیم که از شستن آن با ماشین لباسشویی بپرهیزید؛ چرا که در این صورت پشم شیشه داخل بالش، گوله گوله و جمع شده و در نتیجه شکل اولیه و کارایی خود را از دست می دهد.

  • شستن بالش پلی استر یا الیافی در ماشین لباسشویی

شستن بالش پلی استر یا الیافی در ماشین لباسشویی

برای شستن بالش های پلی استر و یا الیافی با ماشین لباسشویی باید دمای آب لباسشویی را روی حالت گرم تنظیم کنید. همچنین از پودر و یا مایع لباسشویی ملایم استفاده کنید تا آسیبی به بافت بالش وارد نشود.

  • نحوه شستشوی بالش مموری فوم

بالش مموری فوم به دلیل داشتن الیافی حساس، بهتر است با تکنیکی ویژه تمیز شود و معمولا توصیه نمی‌شود که در ماشین لباسشویی شسته شود. با این حال، در صورتی که بخواهید بالش مموری فوم خود را در ماشین لباسشویی شستشو دهید، بهتر است از حالت حساس و برنامه شستشوی مناسب استفاده کنید. قبل از شستشو، باید روکش بالش را از بالش جدا کرده و به صورت جداگانه شستشو دهید. همچنین، برای شستشوی بالش مموری فوم، از مواد شوینده مناسب استفاده کنید و از آب گرم استفاده نکنید. پس از شستشو، بالش را به روش طبیعی خشک کنید و از خشک کردن آن در دمای بالا خودداری کنید.

اما به طور کلی بهتر است بالش مموری فوم را به صورت دستی شستشو داده و از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

نتیجه گیری بررسی شستشوی بالش در ماشین لباسشویی!

در این مقاله سعی کردیم نحوه شستشوی انواع بالش در ماشین لباسشویی را به طور کامل آموزش دهیم. به طور کلی برای شستشوی بالش در ماشین لباسشویی، باید از برنامه شستشوی مناسب و حالت حساس استفاده کرد.

در آخر شما عزیزان می توانید سوالات و یا تجربیات خود از شستن بالش در ماشین لباسشویی را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

خواندنی

شناسه : 388301
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا