xtrim

تردد پیک موتوری بدون معاینه فنی ممنوع شد

پیک‌های موتوری ملزم به دریافت معاینه فنی شدند.

به گزارش جهان صنعت نیوز، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران، گفت: براساس آخرین مصوبه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران شرکت‌های ارائه دهنده پیک موتوری مکلف هستند ناوگان تحت پوشش خود را ملزم به دریافت برگه معاینه فنی کنند.

از ستاد معاینه فنی تهران، شادی مالکی روز شنبه در این خصوص توضیح داد: براساس قانون، تمامی وسایل نقلیه باید چهار سال پس از زمان تولید نسبت به اخذ معاینه فنی اقدام کنند. موتورسیکلت‌ها نیز از این موضوع مستثنا نیستند.

وی افزود: درصد بالایی از موتورسیکلت‌ها که در شهر تردد می‌کنند، فرسوده و کاربراتوری هستند. حتی موتورسیکلت‌های تولیدی و نو نیز از کیفیت مناسبی در بخش کاتالیست بهره‌مند نیستند.

opal

به گفته مالکی، از ابتدای سال تاکنون تنها حدود ۶۴۲ دستگاه موتورسیکلت به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه کرده است.

وی ادامه داد: شهر تهران از بضاعت ۱۱ خط معاینه فنی موتورسیکلت در ۶ مرکز معاینه فنی برخوردار بوده و سالانه ظرفیت پذیرش حداقل ۸۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت را دارد.

جلوگیری از تردد پیک موتوری بدون معاینه فنی

مالکی این را هم گفت که درگاه کنترل معاینه فنی موتورسیکلت‌ها علاوه بر کنترل مکانیزه توسط دوربین و یا کنترل فیزیکی توسط پلیس باید از طریق مراکز تعویض پلاک همانند خودرو‌ها انجام بگیرد. همه موتورسیکلت‌ها در هنگام نقل و انتقال موظف به ارائه معاینه فنی شوند.

وی افزود: شهرداری تهران آمادگی دارد تا نسبت به راه‌اندازی واحد‌های سیار معاینه فنی موتورسیکلت و استقرار آن در مراکز ترخیص موتورسیکلت با مشارکت پلیس اقدام کند.

مالکی گفت: بنا بر آخرین مصوبه شورای حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران همه شرکت‌های ارائه دهنده پیک موتوری مکلف هستند. ناوگان تحت پوشش خود را جهت دریافت برگه معاینه فنی الزام کنند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور فاتب نیز مکلف است از تردد موتورسیکلت‌های کار بدون گواهی معتبر معاینه فنی جلوگیری به عمل آورد، یادآور شد: با توجه به سهم بالای این وسایل نقلیه در آلودگی هوا و بحث تصادفات می‌تواند پایش این وسایل نقلیه فاز بندی شود؛ به عنوان مثال در فاز نخست تنها شرایط تجهیزات ظاهری و وضعیت دود خروجی از اگزوز و پلاک کنترل شود و در فاز‌های بعدی شرایط سخت گیرانه‌تر شود. البته اجرا بدین نحو نیازمند بازنگری در دستورالعمل‌های مربوطه است.

منبع: ایرنا

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 396798
لینک کوتاه :

۴ دیدگاه

  1. لعنت بر پدر آن که قانون معاینه فنی خودرو در ایران برای رشوه خواری و پول دار کردن صاحبان معاینه فنی خودرو درست کردن توف به روحشان

  2. بهتر نیست که اول موتور سازان معاینه فنی و ایزو را بگیرند بعد یک مشت آشغال با قیمت گران دست مردم بدهند . شما اول ریشه را درست کنید بعد دنبال معاینه موتورها باشید . یک موتور کار به چهار سال هم نمی رسد . آیا برای تعویض کاری کردید یا اینکه فقط مشکل برای نان آوران خانواده درست می کنید تا بتوانید اختلاس کنید

  3. الان همه گیر دادن هاتون تموم شد گیر دادین به پیک موتوری بدبخت که تو سرما تو برف بارون برای یه لقمه نون مثل سگ تو خیابون راه میوفته بره دنباله معاینه فنی این حرفا بعدش باید ۱۰ برابر هم ازش پول بگیرید برای معاینه فنی شما اول ریشه رو درست کن بعد گیر بده به موتوری بدبخت بخدا قسم هستن که طرف از هفت صبح تا دوازده شب داره پیک کار می‌کنه برای اجاره خونش فقط نگاه کن قیمت یه موتور سیکلت که معمولی بود از یک میلیون تبدیل شده به هفتاد میلیون تومان هم قیمت یک پیکان شده اون بدبختی پیک موتوری از کجا بیاره موتور معمولی ساده هفتاد میلیونی بخره که شما معاینه فنی ازش بگیری خدایی این یدونه کار و گیر دادن به پیک موتوری بدبخت خیلی نامردی آه زن بچه هاشون واگیر خودتون میشه چون بنده هم یک پیک موتوری بدبخت ام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *