آخرین خبر از ایران خودرو درباره تحویل پژو پارس
تحویل پژو پارس های فروخته شده در دور اول عرضه خودرو از مسیر سامانه یکپارچه فروش تبدیل به معضل ایران خودرویی ها شده است. مدیرعامل این خودروساز از جدیدترین برنامه ایران خودرو برای حل این چالش رونمایی کرد.
به گزارش جهان صنعت نیوز، متقاضیان بلاتکلیف پژو پارس با برنامه جدید ایران خودرو از بلاتکلیفی خارج می شود.
مدیرعامل ایران خودرو در جدیدترین اظهارنظر خود از تلاش این خودروساز برای تداوم تولید پژو پارس در سال آینده و عمل به تعهدات این خودروساز در ارتباط با متقاضیان پژو پارس این خودرو خبر داد.
علیمردان عظیمی گفت: اگر امکان تولید به دلیل شرایط استاندارد نباشد این خودروساز محصولی را جایگزین می کند که به لحاظ استانداردی از پژو پارس بهتر باشد.
بنابراین با توجه به سخنان مدیرعامل ایران خودرو می توان این گمانه را مطرح کرد شاید ایران خودرویی ها به کمک اهرم چانه زنی بتوانند مجوز استاندارد را تا زمان تکمیل تعهدات خود در ارتباط با متقاضیان پژو پارس تمدید کنند. گمانه دوم نیز در صورت راه نیامدن سازمان ملی استاندارد با آنها تحویل خودروی جایگزین است که به لحاظ استاندارد از خودروی پژو پارس بهتر خواهد بود.
ایران خودرویی ها در دور اول فروش از مسیر سامانه یکپارچه فروش نسبت به نام نویسی برای پژو پارس اقدام کرد. اما در نیمه دوم سال به ناگاه خبر رسید که این خودروساز به دلیل چالش های مربوط به ارتقای استاندارد امکان تولید پژو پارس را ندارد. متقاضیان باید خود را آماده کنند تا خودروی جایگزین تحویل بگیرند.
نظر رییس سازمان ملی استاندارد
این خبر با اعلام نظر رییس سازمان ملی استاندارد ایران رنگ واقعیت به خود گرفت. ایلام پناه گفت: ایران خودرویی ها تنها تا نیمه اسفند سال جاری مجوز تولید پژو پارس را دارند. این مجوز به دلیل رعایت کردن قانون استاندارد برای تولید خودروهای سواری که پیش تر به خودروسازان ابلاغ شده، تمدید نمی شود.
البته همان طور که اشاره شد این گمانه وجود دارد تا ایران خودرویی ها بتوانند به کمک اهرم چانه زنی با مدیران صمت، مجوز استاندارد خود را برای تولید پژو پارس تا زمان عمل به تعهدات تمدید کنند.
اگر مجوز استاندارد برای تولید پژو پارس تمدید نشود گزینه دوم محصول جایگزین است. البته آنچه در صحبت های مدیرعامل ایران خودرو مغفول ماند بحث قیمت خودروی جایگزین است. بسیاری از متقاضیان پژو پارس از واگذاری خودروی جایگزین ناراضی هستند. زیرا قیمت محصولاتی که ایران خودرویی ها به عنوان خودروی جایگزین به آنها معرفی کرده اند از قیمت پژو پارس های درخواستی آنها بالاتر است.
چنانچه ایران خودرو در مورد قیمت خودروهای جایگزین پژو پارس با متقاضیان راه بیاید؛ این امکان وجود دارد که بتواند در کوتاه مدت به بخش قابل توجهی از تعهدات خود به متقاضیان پژو پرس عمل کرده و پرونده این خودرو را ببند.
اقتصاد نیوز
خودرولینک کوتاه :
ما پول پژو پارس را با صد تا وام و قرض جور کردیم چطور هزینه بالاتر را جور کنیم ماشین گران تر بخریم
با۳۳۰ میلیون چه خوردوی میخواد تحویل بده
که بهتر از این باشه
با هزار جور بدبختی مصرف کننده داره پولشو جور میکنه
متاسفانه موسسه استاندارد به جای اینکه قطعات یک خودرو را استاندارد کند برند را استاندارد می کند که این مغایر استاندارد هست،، خودرو جایگزین پژو پارس سمند هست که اطاق سنگینی دارد و مصرف سوخت اصطحلاک بالاتری نسبت به پارس دارد از طرفی ارگونومی خوبی برخوردار نیست ستون جلو آن مانع دید ووو دربهای سنگین آن راحتی به مشتری نمی دهد واکثر مشتریان پارس را به خانواده سمند ترجیح می دهند.این رضایت مشتری هست که استاندارد را تعریف می کند و استاندارد موظف هست خود را با رضایت مشتری.. طول عمر مفید قطعه، دمای کار، میزان نویز وسر وصدا ولرزه، تست های مقاومتی، قدرت موتور، مصرف سوخت آلایندگی، با رده کیفی قطعات تطبیق دهد.. نه برند ونوعذخودرو