xtrim

پایان بلاتکلیفی پژو پارس

«محمدعلی اسفنانی»، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، امروز به یک سال بلاتکلیفی تولید پژو پارس در کشور پایان داد.

به گزارش سرویس خودرو جهان صنعت نیوز، «محمدعلی اسفنانی»، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، امروز به یک سال بلاتکلیفی تولید پژو پارس در کشور پایان داد. اسفنانی گفت: عرضه پژو پارس پس از رفع مشکلات این خودرو و تطبیق آن با استانداردهای جدید، ادامه خواهد داشت. به گفته سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، ادامه عرضه پژو پارس با دستور رئیس‌جمهور صورت می‌گیرد.

پژو پارس یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی به‌حساب می‌آید. این خودرو به همراه خانواده پژو ۲۰۶، پرفروش‌ترین محصولات ایران‌خودرو را طی دهه گذشته تشکیل می‌دهند. درواقع محبوبیت پژو پارس و پژو ۲۰۶ در ایران آن‌قدر زیاد است که نسخه‌های ایرانیزه آن‌ها یعنی سمند و رانا، هیچ‌گاه نتوانسته‌اند به سطح فروش آن‌ها برسند. ایران‌خودرو توانست پژو ۲۰۷ را بدون دردسر خاصی جایگزین پژو ۲۰۶ کند، اما برنامه جایگزینی سورن پلاس XU7P با پژو پارس با شکست مواجه شد.

دلیل اصلی این مسئله، تفاوت قیمت قابل‌توجه دو خودرو برای مشتریان بود. تیپ‌های مختلف پژو پارس در کارخانه بین ۳۰۰ الی ۳۵۰ میلیون تومان قیمت داشتند، درحالی‌که قیمت سورن پلاس XU7P از ۴۶۰ میلیون تومان شروع می‌شد. این اختلاف قیمت ۱۰۰ میلیون تومانی، دلیلی بود تا مشتریان نسبت به جایگزینی سورن پلاس XU7P با پژو پارس مقاومت نشان دهند.
بزرگ‌ترین مشکل در راه تولید پژو پارس، انطباق آن با استانداردهای ۸۵گانه است. سازمان استاندارد در ابتدا اعلام کرد که تولید سدان پارس در اسفندماه ۱۴۰۲ می‌شود. بااین‌حال، درخواست‌های متعدد و البته اعتراضات متقاضیان خرید پژو پارس، سازمان ملی استاندارد ایران را وادار کرد تا مجوز ادامه تولید این خودرو را صادر کند. طی چند هفته گذشته شاهد کشمکش میان ایران‌خودرو، وزارت صنعت و سازمان استاندارد بر سر تولید پژو پارس بودیم. حال با این اظهارنظر سخنگوی سازمان تعزیرات مشخص شد که بعد از رفع مشکلات پژو پارس، عرضه این خودرو ادامه خواهد داشت.

opal

دیجیاتو

 

خودرو
شناسه : 419147
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *